Skip to main content
فهرست مقالات

سرسخن: ضرورت استفاده از برنامه های درسی بین رشته ای

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (2 صفحه - از 3 تا 4)

کلید واژه های ماشینی : ضرورت استفاده از برنامه‌های درسی ، دانشجویان علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ، علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ، سطح تحصیلات دانشجویان علوم کتاب‌داری ، بین‌رشته‌ای ، آموزش علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ، فناوری ، فناوری ، برنامه‌ریزی علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ، حوزه علوم کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی

خلاصه ماشینی:

"ir نمایه می شود) شماره نشریه: 45 _ شماره اول، جلد 12 پدیدآور: دکتر جعفر مهراد مترجم: سرسخن ضرورت استفاده از برنامه‌های درسی بین رشته‌ای دکتر جعفر مهراد[1] تغییرات ایجاد شده از طریق فناوری، در فضای کاری کتابداران و اطلاع‌رسانان این نکته را آشکار می‌سازد که دانشجویان علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی، برای ورود موفقیت‌آمیز به بازار کار، باید واجد مهارتهای مختلفی ـ از جمله مهارتهای آکادمیک، مهارتهای علمی، مهارتهای مدیریتی، مهارت کار تیمی و گروهی ـ باشند که با استفاده از برنامه‌های بین رشته‌ای می‌توانند به آنها دست یابند. درسهای بسیاری از مدارس در ایالات متحده، هلند و انگلستان بیان‌کننده این واقعیت است که از زمان ورود برنامه‌های درسی بین رشته‌ای به حوزه آموزش علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی، نه تنها شمار متقاضیان تحصیل در این رشته افزایش یافته بلکه با توجه به تغییرات بنیانی در درسها، برای افرادی که قبلا به طور مستمر تجربه شکست در ورود به بازار کار را داشته‌اند، از نظر اشتغال در کتابخانه‌ها، مراکز اطلاعاتی و یا تدریس در دانشگاه‌ها و کار در شرکتهای تجاری، باب جدیدی گشوده شده است."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.