Skip to main content
فهرست مقالات

پیش آگاهی برای اجرای برنامه جدید دوره کارشناسی کتابداری و اطلاع رسانی

نویسنده:

علمی-پژوهشی/ISC (4 صفحه - از 5 تا 8)

کلید واژه های ماشینی : برنامه جدید دوره کارشناسی کتاب‌داری ، اجرای برنامه جدید دوره کارشناسی ، دوره کارشناسی کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ، تدریس ، پیش‌آگاهی ، مدرسان ، دورة کارشناسی کتاب‌داری و اطلاع‌رسانی ، دانشجویان ، دانش ، چالش

خلاصه ماشینی:

"دشوارترین فعالیت در این بخش، شناسایی و دستیابی به منبع یا منابعی است که ضمن پوشش دادن موضوعات مشخص شده برای هر درس قابلیت ارائه شدن به صورت مطالب درسی و درک دانشجویان را داشته باشد، در غیر این‌صورت شاهد دو پدیده‌ای خواهیم بود که در کلاسهای سالهای 1346-1350 در دورة کارشناسی و کارشناسی ارشد کتابداری در دانشگاه تهران شاهد بودیم: الف) بخش قابل توجهی از ساعات تدریس در اختیار دانشجویان قرار گیرد تا مطالب برگرفته از این یا آن منبع را با عنوان مشارکت در تدریس محتوای درس، به کلاس ارائه کنند. آن بخش از درسهای اضافه شده در برنامه جدید دوره کارشناسی که دانش کتابداران اجازه پرداختن به آنها را به خود نمی‌دهد، باید توسط مدرسانی از سایر گروه‌های آموزشی ارائه شود. تجربة استفاده از مدرسان سایر رشته‌ها برای تدریس درسهای گرایش در حوزة علوم انسانی و علوم در گروه‌های کتابداری، نشان داده است تغییر شیوة نگرش و ارائه درس به گونه‌ای که مطلوب کتابداران باشد، بسیار دشوار و فرایندی طولانی است – مدرس باید چند دوره درس را تدریس کند تا به قابلیت شکل‌دهی درس در چارچوبی که مطلوب کتابداران است، دست یابد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.