چکیده:
از آنجایی که ارتقای جایگاه مناسب و رقابتی از طریق وفاداری مصرف کننده از اهمیت بسزایی برخوردار است، در این مقاله، ارزش نام و نشان تجاری به عنوان عاملی موثر در رسیدن به چنین جایگاهی مطالعه شده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار PLS انجام شده است. جامعه آماری شامل مشتریان محصولات مواد غذایی رضوی در شهر مشهد است و نمونه گیری به روش غیر تصادفی انجام شده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه توسعه یافته چن (2007) استفاده شده است. یافته ها نشان دهنده ی آن است که ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی تاثیر مثبت و معناداری بر ارزش نام و نشان تجاری دارد؛ همچنین تاثیر غیرمستقیم آن از طریق ویژگی های خرید نیز تایید شده است. به این ترتیب، ارائه محصولات با قیمت مناسب، تصویر ذهنی خوب، تبلیغات گسترده و توزیع بموقع در فروشگاه ها سبب درک بهتر مشتری از نام و نشان تجاری شده، به نوبه خود، موجب افزایش میزان و دفعات خرید و ارتقای ارزش نام و نشان تجاری می گردد.
خلاصه ماشینی:
"ثیر ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری(مورد مطالعه:محصولات موادغذایی رضوی) حبیب اله دعائی{o1o}،مصطفی کاظمی{o2o}،سیده منصوره حسینی رباط{o3o}{o*o} {o(1)-دانشیار گروه مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستانo} {o(2)-دانشیار گروه مدیریت دانشگاه فردوسی مشهدo} {o(3)-پژوهشگر دانشگاه فردوسی مشهد(نویسنده مسئول)o} چکیده {IBاز انجایی که ارتقای جایگاه مناسب و رقابتی از طریق وفاداری مصرف کننده از اهمیت بسزایی برخوردار است،در این مقاله،ارزش نام و نشان تجاری به عنوان عاملی مؤثر در رسیدن به چنین جایگاهی مطالعه شده است.
ocnarF-zehcn?aS&somaR-ojeralliV o} دفعات خرید و میزان خرید به عنوان متغیرهای واسطه میان ادراک مشتری از آمیخته بازاریابی و ارزش نام و نشان تجاری درنظر گرفته شده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)&%00214NBTG002G% (به تصویر صفحه مراجعه شود) تجزیه و تحلیل مربوط به فرضیه اصلی دوم و فرضیههای فرعی آن در این فرضیه،ابتدا به بررسی نقش واسط ویژگیهای خرید در تأثیرگذاری اداراک مشتریان از آمیخته بازاریابی بر رزش نام و نشان تجاری پرداخته شد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) بحث نخستین هدف اساسی این مطالعه،بررسی تأثیر ادراک مشتری از آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری محصولات رضوی است که در فرضیه اول این تحقیق قرار دارد.
از اهداف دیگر این پژوهش،بررسی تأثیر نقش واسط ویژگیهای خرید،شامل دفعات خرید و میزان خرید در ادراک مشتریان از آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری محصولات رضوی بود که درقالب فرضیه دوم مطرح شد.
نتیجهگیری پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر ادراک مشتری از آمیخته بازاریابی بر ارزش نام و نشان تجاری محصولات موادغذایی رضوی،از طریق ویژگیهای خرید مشتری درسطح شهر مشهد با اقتباس از مدل چن(2007)انجام شده است."