Skip to main content
فهرست مقالات

نکاتی چند دربارۀ انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : انتخابات ، جورج دبلیو بوش ، انتخابات ریاست‌جمهوری ، رأی ، انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا ، رأی‌دهندگان ، آمریکا ، آمریکا ، انتخابات سال ، سیاسی

خلاصه ماشینی:

"40 فرایند«نامزدمحور»، به علت ضرورت پاسخگویی بیشتر اتکای بیشتر به منابع مالی غیرمتمرکز و نیاز مبرم‌تر به یک استراتژی که فضای جغرافیایی گسترده‌تری از کشور را پوشش دهد و نیز اعتبار یافتن رأی شهروندان در ایالتهای کوچک‌تر در چارچوب کالج انتخاباتی، نامزدهای مقام ریاست جمهوری را وا می‌دارد که خود را متمایز از رقیب و نزدیکتر به شهروندان نشان دهند و مانند کلینتون و ال گور در سال 1992 مدعی شوند که«متفاوت هستند» ( tnereffiD si tekciT sihT ) 41 برای نخستین بار در واپسین سالهای دهه 1950 بود که اعتبار نامزدها و اهمیت شخصیت آنان در شکل بخشیدن به نگرش رأی‌دهندگان، به گونه علمی و تحلیلی مطرح و گفته شد که نگرش رأی‌دهنده، نه‌تنها از وابستگی حزبی بلکه از شخصیت نامزد نیز اثر می‌پذیرد. به تصویر صفحه مراجعه شود (جدول شماره 5)-انتخابات سال 2004:رأی‌دهندگان به نامزدها با توجه به شاخص‌های اقتصادی-اجتماعی(به درصد) شهروند جدا از میزان آگهی و خردورزی‌اش «گفته‌ها و وعده‌های احزاب را زیر نظر دارد»و برپایه کارکرد آنها به نتیجه‌گیری می‌پردازد؛و نانمزدها با توجه به همین نکته است که می‌کوشند رفتارها و کارکردهای رقیب را به رأی دهندگان یادآوری کنند. به تصویر صفحه مراجعه شود برخلاف نظر تحلیل‌گرانی که معتقدند برپایه شاخص حاکم اقتصادی-اجتماعی نتیجه انتخابات پیش‌بینی شدنی است و اینکه رأی‌دهندگان از مؤلفه‌های غیرروانشناختی بسیار اثر می‌پذیرند، مبارزات انتخاباتی با قالب دادن به مباحث و اولویت بخشیدن به موضوعات، نقشی کارساز در بسیج طرفداران حزبی و مهمتر از آن هویت بخشیدن به جهت‌گیری رأی‌دهندگان مستقل دارد."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.