چکیده:
صنعت نساجی به دلیل اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده بالا دارای اهمیت زیادی می باشد.بنابراین شناخت مشکلات این صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این تحقیق که به دنبال شناخت دلایل کاهش فروش کارخانجات نساجی شهرستان بروجرد می باشد، این عوامل را تحت عنوان عوامل غیر قابل کنترل و عوامل قابل کنترل وتاثیر این عوامل را بر روی قیمت، محصول،توزیع وترفیع مورد بررسی قرار داده است. برای این منظور پرسشنامه ای تنظیم و بین مدیران وکارشناسان این کارخانجات توزیع شد. پس از جمع آوری اطلاعات با استفاده از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن سوالات تحقیق مورد بررسی قرارگرفتند. نتایج حاصل از آزمون نشان می دهد که عوامل قابل کنترل موثر بر محصول وقیمت وعوامل غیر قابل کنترل و قابل کنترل موثر برتوزیع به ترتیب دلایل کاهش فروش این کارخانجات بوده اند.
خلاصه ماشینی:
پس با 95 درصد اطمینان میتوان گفت از نظر پاسخ گویان عوامل غیر قابل کنترل موثر بر قیمت محصولات از عوامل کاهش فروش محصولات کارخانجات نساجی شهرستان بروجرد نبوده است.
که با جمع کردن ارزشهای دو سؤال وکدگذاری مجدد و با توجه به آزمون انجام گرفته، نتایج آزمون حاکی از تأیید فرض H0 میباشد پس با 95 درصد اطمینان میتوان گفت از نظر پاسخگویان عوامل غیر قابل کنترل موثر بر محصول از عوامل کاهش فروش محصولات کارخانجات نساجی شهرستان بروجرد نبوده است.
که با جمع کردن ارزشهای دو سؤال وکدگذاری مجدد و با توجه به آزمون انجام گرفته، نتایج آزمون حاکی از تأیید فرض H1 میباشد پس با 95 درصد اطمینان میتوان گفت از نظر پاسخ گویان عوامل غیر قابل کنترل موثر بر توزیع از عوامل کاهش فروش محصولات کارخانجات نساجی شهرستان بروجرد بوده است.
پس با 95 درصد اطمینان میتوان گفت از نظر پاسخ گویان، عدم توجه به ویژگیهای محصول از عوامل کاهش فروش محصولات کارخانجات نساجی شهرستان بروجرد بوده است.
با توجه به آزمون انجام گرفته، نتایج آزمون حاکی از تأیید فرض H0 میباشد پس با 95 درصد اطمینان میتوان گفت عوامل غیر قابل کنترل موثر بر بازاریابی وفروش از دلایل کاهش فروش کارخانجات نساجی شهرستان بروجرد نمی باشد.
با توجه به آزمون انجام گرفته، نتایج آزمون حاکی از تأیید فرض H1 میباشد پس با 95 درصد اطمینان میتوان گفت عوامل قابل کنترل موثر بر بازاریابی وفروش از دلایل کاهش فروش کارخانجات نساجی شهرستان بروجرد میباشد.