چکیده:
پس از اینکه اهداف بازاریابی هریک از بازارهای هدف مشخص گردید،آمیخته بازاریابی را میتوان طراحی نمود.شیوههای سنتی آمیخته بازاریابی متشکل از چهار بخش است که عبارتند از کالا Product ،قیمت Pricce ،ارتقاء promotion ،و مکان یا توزیع place ،این چهار عامل اغلب "4p" ،نامیده میشوند.مؤلفین و محققین بازاریابی جهانگردی اجزاء اضافی دیگری را برای این صنعت عرضه کردهاند.به علت منحصر به فرد بودن بازاریابی جهانگردی پیشنهاد شده است که بستهبندی Packaging ،برنامهریزی Programming ،مردم People و مشارکت Partnership نیز به عنوان چهار جزء اضافی آمیخته بازاریابی مورد توجه قرار گیرند.برابر این نظریه در آمیخته بازاریابی جهانگردی "8p" وجود دارد. مسئله بسیار مهم آن است که این اجزاء بدقت انتخاب و مورد توجه قرار گیرند تا با نیازهای خاص و سایر خصوصیات مردم در بازار هدف منطبق باشند. ذیلا هریک از بخشهای آمیخته بازاریابی جهانگردی به اختصار شرح داده میشوند.
خلاصه ماشینی:
"مسئله بسیار مهم آن است که این اجزاء بدقت انتخاب و مورد توجه قرار گیرند تا با نیازهای خاص و سایر خصوصیات مردم در بازار هدف منطبق باشند.
هدف فعالیتهای تشویقی و ترغیبی آن است تا اطمینان حاصل نماید ه درصد (ب)به(الف)بزرگترین مقدار ممکن باشد،یعنی اینکه تا آنجایی که امکانپذیر است تعداد بیشتری از مردم در مورد کالا مطلع باشند.
وظیفه عمده خط مشیهای توسعه خدمات و کالاهای جهانگردی آن است که حد اکثر تلاش خود را بنماید تا واقعیت برای جهانگردان پس از مصرف کالا از حد انتظارات آنها بیشتر باشد.
این واسطهها بر روی انتخابهای مشتریان در مورد مقصد جهانگردی و سازمانهای مربوطه اثر میگذارند و با توجه به آن مدیران بازاریابی جهانگردی بایستی آنها را مد نظر قرار دهند.
در اینگونه موارد،اختلاف بین خدمات و کالاهای جهانگردی نبایستی موجب گردد تا آنها بر روی مزایای رقابتی خود تأکید نمایند،بلکه بایستی تلاش نمایند تا در تبلیغات و فعالیتهای تشویقی و ترغیبی جنبههای تکمیلی یکدیگر را مورد توجه قرار دهند.
بعضی از دولتها در کشورهای در حال توسعه ممکن است اعتقاد داشته باشند که وجود جاذبههای محیطی و فرهنگی برای جذب جهانگردان بیشتر،کافی است،اما واقعیت این است که جذب جهانگردان بین المللی بستگی به ایجاد آگاهی و علاقه با بهرهبرداری از فعالیتهای تشویقی و ترغیبی،و بازاریابی توسط کشورهای مختلف دارد.
همکاری نزدیک و بازاریابی مشارکتی موجب گردید تا این کشورها منتفع گردیده، حرکت و جابجایی جهانگردی بین آنها تسهیل،و بستهبندی خدمات جهانگردی جذاب برای بازدید از چندین کشور عرضه گردد."