چکیده:
یکی از تصمیمات راهبردی جا انداختن کالا در بازار سبک ورود به بازار است. اتخاذ یک راهبرد رقابتی مناسب بستگی به تصمیم شرکت برای ورود به بازار، قبل یا بعد از رقبا دارد. این مطالعه به دنبال بررسی روابط میان متغیرهای سبک ورود به بازار و جهت گیری راهبردی شرکت هاست. سه راهبرد در این میان تعریف شده است: راهبرد رهبری هزینه؛ راهبرد تمایز نوآوری؛ و راهبرد تمایز بازاریابی. پرسش اساسی در این مطالعه این است که آیا شرکت ها بر اساس سبک ورودشان به بازار، از راهبرد های متفاوتی استفاده می کنند، یا خیر. مدل ارائه شده بر روی 102 نمونه از شرکت های تولیدی فعال در صنعت مواد غذایی با استفاده از مدل یابی معادله ساختاری و بر اساس روش شناسی کمترین مربعات بخشی (PLS) آزمون شده است. یافته های پژوهش حاکی از تاثیر مستقیم سبک ورود به بازار بر روی اتخاذ یک جهت گیری راهبردی معین از سوی شرکت هاست، به طوری که شرکت های پیشگام بیشتر گرایش به استفاده از راهبرد تمایز در دو سطح بازاریابی و نوآوری آن را دارند، در حالی که راهبرد رهبری هزینه بیشتر در بین پیروان مرسوم است.
خلاصه ماشینی:
"یافتههای پژوهش حاکی از تأثیر مستقیم سبک ورود به بازار بر روی اتخاذ یکجهتگیری راهبردی معین از سوی شرکتهاست،به طوری که شرکتهای پیشگام بیشتر گرایش به استفاده از راهبردتمایز در دو سطح بازاریابی و نوآوری آن را دارند،درحالیکه راهبرد رهبری هزینه بیشتر در بین پیروان مرسوم است.
این مطالعهبه دنبال پاسخ به این پرسشهاست؛تأثیر سبک ورود بهبازار بر اتخاذ یک جهتگیری راهبردی معین از سویشرکتها چیست؟آیا شرکتهایی که زودتر ازسایرین وارد بازار میشوند در مقایسه با شرکتهاییکه دیرتر یا در آخر وارد میشوند،از راهبردهاییکسانی استفاده میکنند یا خیر؟لذا هدف از اینتحقیق بررسی تأثیر سبک ورود به عنوان یکی از ابعادتصمیمات راهبردی ورود به بازار،بر گرایش شرکتهادر اتخاذ یک راهبرد مرتبط با راهبردهای ژنریکپورتر است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود)پایین بودن مقدار 2^R برای متغیر تمایز نوآوریبیانگر آن است که متغیر سبک ورود که ما در اینمطالعه به عنوان یک تصمیم راهبردی هنگام ورود بهبازار بر روی آن تمرکز کردهایم از توانایی کافی برایتشریح این راهبرد برخوردار نیست و متغیرهای دیگریمیتوانند این راهبرد را تحت تأثیر قرار دهند.
5 fo ecnamrofreP dna yrtnE fo redrO" A:tekraM gnigremE na ni slanoitanitluM lanruoJ,"evitcepsreP ecruoseR tnegnitnoC .
7 cigetarts,yrtne fo redro,egA",)1002( lanoitazinagrO dna,noitatneiro ssenisuB fo lanruoJ,"ecnamrofrep .
91 lanoitanretni otni yrtne fo ezis dna ,gnirutnev ssenisub fo lanruoJ,"stekram .
22 dna,erahs tekram,redro yrtnE",)9891( rieht fo yduts A:egatnavda evititepmoc ,"serutnev etaroproc wen ni spihsnoitaler .
C. R ti seod dna suonegodne emit yrtne sI:erahs ,hcraeseR gnitekraM fo lanruoJ,"?rettam .
leunaM ordeP b edrevalliV scitcat evititepmoc dna seitilibapaC" fo snoitacilpmI:ecnamrofrep no secneulfni ssenisuB fo lanruoJ,"yrtne fo tnemom eht .
44 ssenisub no yrtne fo redro fo tcapmI" & tnemeganaM lanruoJ,"ecnamrofrep ."