Skip to main content
فهرست مقالات

برآورد کارایی فنی نیروی انسانی در صنعت بانکداری ایران

نویسنده:

ISC (24 صفحه - از 51 تا 74)

کلید واژه های ماشینی : کارایی فنی نیروی انسانی، بانک، کارایی فنی نیروی کار، نیروی انسانی در صنعت بانکداری، صنعت بانکداری ایران، کارایی فنی، هزینه، تخمین، محاسبه کارایی فنی نیروی کار، تابع هزینه

خلاصه ماشینی:

"ارائه مدل از آن جا که صنعت بانکداری ماهیت چند محصولی دارد و نوع ارتباط میان داده‌ها و ستانده‌ها چندان شفاف نیست، لذا تابع هزینه مرزی برای محاسبه کارایی فنی نیروی انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مدل خطای ترکیبی 1 در این فرض می‌شود که هیچ گونه تفاوت ساختاری در توابع هزینه بانک‌های کشور وجود ندارد و فقط عوامل مؤثری مانند تعداد شعب، اجاره به شرط تملیک، فرش اقساطی، مشارکت مدنی، جعاله، معاملات سلف، سرمایه دفتری، مضاربه، سپرده‌های قرض الحسنه جاری و پس انداز، سپرده‌های کوتاه مدت و بلند مدت و در نهایت روند زمانی که به عنوان معیاری برای اندازه گیری تحولات فنی استفاده شده است، دخالت دارند. تعریف اطلاعات و آمار برای تخمین تابع هزینه مرزی نیروی کار و محاسبه کارایی فنی کار کنان صنعت بانکداری در ایران از اطلاعات متفاوتی استفاده شده است. در واقع نیروی انسانی شاغل در صنعت بانکداری به ترتیب 27 و 30 درصد زیر حد کارایی کامل قرار دارد و می‌توان با تصمیم گیری‌های عقلایی و اقتصادی کارایی فنی نیروی کار در این صنعت را با ثابت بودن سایر عوامل به این میزان افزایش داد. در واقع نیروی انسانی شاغل در صنعت بانکداری به ترتیب 20 23 درصد زیر حد کارایی کامل قرار دارد و می‌توان با تصمیم گیری‌های عقلایی و اقتصادی، کارایی فنی نیروی کار در این صنعت را با ثابت بودن سایر عوامل به میزان 25 و 30 درصد افزایش داد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.