Skip to main content
فهرست مقالات

بررسی تناسب و ثمربخشی آموزش‌های دوره دوساله تربیت معلم رشته نابینا و نیمه‌نابینا

نویسنده:

ISC (22 صفحه - از 3 تا 24)

مقالة حاضر گزارش پژوهشی است که به منظور بررسی میزان تناسب دروس، ثمربخشی مواد درسی و آمـوزش هـای دورة دو سالة تربیت معلم کودکان استثنایی در رشتة نابینا و نیمه بینا به انجام رسیده است . مدرسان و 130 نفر از فارغ التحصیلان رشـته نابینا و نیمه بینای مراکز تربیت معلم از سال1374 تا1380 به شیوة تصادفی، از میان همة استان هـای کـشور انتخـاب شـدند، سپس اطلاعات مورد نیاز به وسیلة پرسشنامه های محقق ساخته ای جمع آوری شد که براساس اهداف، عناوین و سـر فـصل هـای دوره و دروس مختلف طراحی شده و توسط مدرسین مجرب مراکز استثنایی مورد تأیید قرار گرفته بودند . به دلیل نـوع و شـکل خاص پژوهش، داده ها با روش های آماری توصیفی مورد بررسی قرارگرفت که نتایج در بعضی از دروس بیـانگر ایـن اسـت کـه محتوای فعلی آموزش ها به منظور تأمین نیروی انسانی توانمند و ماهر برای معلمی دانـش آمـوزان نابینـا و نیمـه بینـا مناسـب نمی باشد .

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.