چکیده:
در این مطالعه, شیوههای برخورد میان مادران کودکان کمتوان ذهنی و مادران کودکان
عادی, رابطة میان شیوههای .برخورد مادر و پیشرفت تحصیلی کودک کمتوان ذهتی و رابطة
شیوههای برخورد مادر و جنسیت کودک کمتوان ذهنی مورد مطالعه قرار گرفت. به همین
مسنظوره ۴۶ مادر ( مادر کودکگ کمتوان ذهنی و ۲۲ مادر کودک عادی) و ۴۶ کودک (۲۳
کودک کمتوان ذهنی و ۲۲ کودکگ عادی) به طور تصادفی, به غنوان افراد گروه نمونه انتخاب
شدند. نتایج, تفاوت شیوههای برخورد میان مادران کودکان کمتوان ذهنی و مادران گودکان
عادی و رابطة شیوههای برخورد مادر و پیشرفت تحصیلی کودک کمتوان ذهنی را نشان داد.
اما رابطه میان شیوههای برخوره مادر و جنسیت کودک کمتوان ذهنی معنیدار نبود.
This study is concerned with two issues. One of them is the difference between the mother - child relationship in two groups of mentally retarded and. normal children; and the other is the relation between the mother- child .relationship and school achievement on one hand and the gender of the children on the other.46 mothers (23 of · either group) and 46 children (32 of either group) sampled randomly, · made up the subjects of the study. The results were indicative of differences in the mother- child relationships between the two groups, and also of correlation between mother - child relationship and school achievement of the mentally retarded children.