خلاصه ماشینی:
"(به تصویر صفحه مراجعه شود) بررسی معضل ترافیک تهران در میزگرد روند اقتصادی چراغ،قرمز است دکتر یوسف حجت به موضوع حمل و نقل از زوایای تسهیل رفت و آمد مردم،مصرف کمتر انرژی،افزایش بهرهوری زمان و انرژی میتوان نگریست.
برای مثال درباره همین موضوع پرداخت قبوض،اگر بانک یا وزارت نیرو اعلام کنند در صورت پرداخت قبوض از محل حسابهای بانکی 2 درصد تخفیف در نظر گرفته میشود مطمئنا مردم انگیزه استفاده از آنها را خواهند یافت و از این کار استقبال خواهند کرد.
بر اساس برآورد اتحادیه بینالمللی حمل و نقل عمومی (UITP) اگر یک واحد سوخت به خودرو شخصی داده شود،مسافر را 15 کیلومتر جابهجا میکند،ولی همین واحد سوخت در اتوبوس،مسافر را 35 کیلومتر و در قطار شهری مسافر را 48 کیلومتر جابهجا میکند،در زمینه عرض مسیر مورد نیاز در شهرها نیز محاسبه شده که برای جابجائی 50 هزار مسافر از نقطه الف به نقطه ب در یک ساعت،اگر با خودرو شخصی جابهجا شوند به 175 متر عرض احتیاج است.
در عین حال ما حق نداریم شهر را هزینه مهندس محمدعلی ترفع متأسفانه این روزها مترو قدری گرفتار بحثهای سلیقهای است و اعتبارات لازم را در اختیار ندارد و این یک فاجعه برای شهر تهران است (به تصویر صفحه مراجعه شود) خودرو دیگران کنیم و مدام بر تعداد بزرگراهها بیفزاییم.
بد نیست نکتهای را نیز به عنوان یک دغدغه ذهنی مطرح کنم:آیا اگر هر قدر بخواهیم بر تعداد اتوبوسهای تهران بیفزاییم پاسخگوی سفرهای شهروندان تهران خواهد بود؟همچنین آیا هیچ شرکت اتوبوسرانی را در دنیا سراغ دارید که توانسته باشد مدیریتی کارآمد را بر حمل و نقل عمومی اعمال کند و بیشتراز 4500 دستگاه اتوبوس داشته باشد."