Skip to main content
فهرست مقالات

ارتباط با منظر در آثار فرانک لوی درایت

معرف:

مترجم:

ISC (6 صفحه - از 12 تا 17)

کلید واژه های ماشینی : فرانک لوید رایت ، فرانک لوید ، معماری ، فرانک لوید‌رایت ، منظر در آثار فرانک ، فرانک لوی ، فرانک لویدرایت ، آثار فرانک لوی درایت ، آثار فرانک لوید‌‌رایت ، فرانک لوید رایت ارتباطی

خلاصه ماشینی:

"فرانک لوید رایت : معماری ارگانیک و ارتباط با منظر از دیدگاه فرانک لوید‌رایت، انسان با محیط یکی‌شده و همواره ارتباطی مستمر با آن دارد. معماری افقی بیشتر درصدد ایجاد هارمونی با منظر است تا تضاد با آن؛ چنانکه فرانک لوید رایت می‌گوید : "من این خط افقی کشیده را مانند خط زمین در زندگی انسان‌ها، واقعی می‌بینم". مقایسه دو بنای ساخته شده توسط فرانک لوید رایت برای تشریح ارتباط او با منظر بسیار آموزنده است : Taliesin east (1842) که در تپه‌های جنگلی ویسکانسین ساخته‌شده از طریق بازی‌کردن با تراس‌ها و غرق شدن در منظره و Taliesin west، که در کویر پهناور آریزونا قرار گرفته با طرح یک چادرصحرایی و به وسیله بلوک‌های سنگی به زمین وصل شده، با منظر ارتباطی ناگسستنی برقرار کرده‌اند. رایت در پروژه‌های برج و آسمان خراش خود از درخت برای طراحی این ساختمان‌ها الهام گرفته است. رایت این فرم‌های بلورین را یا در حجم کلی (که در پروژه کاتدرال بتنی Broodacre city می‌توان دید) و یا برای پلان برخی از ساختمان هایش (پلان تیپ یک طبقه برج Price) به‌کار برده است. فرانک لوید رایت در پروژه Broadacre City (نیویورک،1930) که یک طرح نوسازی است، ارتباط نزدیک میان شهر، منظر و معماری را پیشنهاد می‌کند. منظر آرمانی فرانک لوید رایت، توسط خطوط زمین ترسیم می‌شود : مزارع، باغات و مراتع که توسط شبکه بزرگراه‌ها قاب و تمرکززدایی شده‌اند، به‌عبارتی به واسطۀ پراکندگی عملکردها در منظری کشاورزی مضمحل گشته است. آیا Broadacre City امروزه جایگاهی در مسئله منظر شهری دارد؟ ضرورت موضوع توسعه پایدار و نگرانی‌های اکولوژیک، فرصت مناسبی است تا پروژه‌های شهری رایت را به صورتی متفاوت بازبینی کنیم."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.