Skip to main content
فهرست مقالات

عوامل مؤثر در طرح شکایات بیماران از پزشکان

نویسنده:

(3 صفحه - از 47 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : پزشکی، بیمار، درمان، طرح شکایات بیماران از پزشکان، جراحی، تخصصی، پزشک متخصص، بیمارستان، پزشک جراح بیماریهای زنان، داروها

خلاصه ماشینی:

"یکی از پزشکان متخصص داخلی بیمار زنی را که از دل‌درد و استفراغ می‌نالید بدون گرفتن شرح حال و معاینه درست،با تشخیص‌ مسمومیت غذایی در درمانگاه به زیر سرم برد و داروهایی برای‌ مسمومیت تجویز کرد متأسفانه پس از سپری شدن چندین ساعت و از دست رفتن فرصت طلایی برای درمان به علت بیهوش شدن او را به‌ بیمارستان اعزام نمود و در آنجا با تشخیص خونریزی داخلی تحت‌ عمل جراحی قرار گرفت ولی دیگر دیر شده بود و بیمار زیر عمل‌ فوت نمود. یکی از این بیماران که هرنی دیسکال داشته است و به‌ اشتباه دیسک سالم او را دستکاری کرده و دیسک آسیب دیده را به حال خود واگذاشته بودند اقدام به شکایت نمود و پس از بررسیها و تحقیقات سرانجام راز این قرار و مدار ننگین پزشکی برملا شد و معلوم گردید که این جراح مغز و اعصاب کارش سررسیدن به اتاق‌ عمل و بیماران همکاران دیگر را عمل کردن است بدون اینکه خود شخصا بیمار را معاینه کرده و انتخاب کرده باشد. البته این بیماران همیشه دچار حادثه نمی‌شوند ولی اگر اتفاق شومی رخ دهد و کار به شکایت بکشد پزشک محکوم است و راه دفاع ندارد چراکه بیمار خود را معاینه نکرده و انتخاب ننموده‌ است. البته در همه این‌ موارد عارضه رخ نمی‌دهد و کار به شکایت نمی‌کشد ولی اگر بیمار ناراضی شود و به دادگاه مراجعه کند و سپس پزشک در کمیسیونهای‌ پزشکی حاضر گردد در برابر پرسش همکاران دانشمند و خبره از پاسخ علمی و منطقی باز خواهد ماند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.