چکیده:
هدف این تحقیق ، بررسی اقتصاد شماره ای (دیجیتال)، دولت الکترونیکی و سیستم اظهارنامه الکترونیکی در ایران، و نیزمدل ها و نظریه های علمی رایج در این زمینه از جمله نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده از فناوری 1UTAUT ومهمترین عوامل اثر گذار بر پذیرش این سرویس الکترونیکی جدید توسط دولت است . از اینرو،مدلی ارائه شد که عوامل اصلی تشکیل دهنده آن ، انتظار کارایی (سودمندی)، انتظار تلاش (سهولت استفاده )، تاثیر اجتماعی و شرایط پشتیبانی کننده و تمایل به استفاده از اظهارنامه مالیاتی الکترونیک (عوامل مدل UTAUT) هستند.نتایج نشان می دهد، عواملی که در تمایل به استفاده از این خدمت تاثیر دارند به ترتیب: انتظار تلاش، تاثیر اجتماعی و انتظار کارایی می باشند. به علاوه،عامل امضای دیجیتال بر عامل انتظار کارایی، تاثیر مثبت و معنی دار دارد؛ در حالی که، بر عامل انتظار تلاش تاثیر معنی داری ندارد. همچنین،عامل مباحث فنی-زیرساختی بر عوامل انتظار تلاش و انتظارکارایی تاثیر مثبت و معنی دار دارد.
The purpose of this study is to investigate digital economy، electronic government and tax return system in Iran. Also، this study tries to investigate the models and scientific theses in this field such as unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT) which are considered as the most important factors affecting this electronic service. Therefore، a model has been provided which consists of efficiency expectancy (profitability)، try expectancy ( using facility)، social effects and back up conditions and tends to use electronic tax return (UTAUT) factors. The results show that factors affected by using this service are: try expectancy، social effects and efficiency expectancy respectively. Also the digital signature factor has a positive and significant effect on efficiency expectancy factor but not on try expectancy. Infrastructure- technical factor has a positive and significant effect on efficiency y
خلاصه ماشینی:
"گام دوم: آنالیز تاثیرعوامل پیش بینی شده بر انتظار تلاش در این مرحله طبق مدل پیشنهادی، تاثیر عوامل مباحث فنی و زیر ساختی ومسائل قانونی بر عامل انتظار تلاش توسط رگرسیون خطی بررسی و نتایج در نگاره های (5) و (6) ارائه شده است.
نگاره (6): تحلیل رگرسیون متغیر وابسته انتظار تلاش تمایل به استفاده (a) ضریب همبستگی استاندارد نشده ضریب همبستگی استاندارد نشده t سطح معنا داری (sig) B Std. Error Beta مسائل قانونی 008/0 014/0 008/0 498/0 52/0 مباحث فنی-زیر ساختی 945/0 011/0 922/0 36/42 000/0** (a) متغیر وابسته : انتظار تلاش گام سوم:آنالیز تاثیرعوامل پیش بینی شده بر انتظار کارایی در این مرحله طبق مدل پیشنهادی ،تاثیر عوامل مباحث فنی و زیر ساختی و مسائل قانونی بر عامل انتظار کارایی توسط رگرسیون خطی بررسی و نتایج در نگاره های7و 8ارائه شده است.
Individual Taxpayer Intention to Use Tax Preparation Software: Examining Experience, Trust, and Perceived Risk , Journal of Information Science and Technology 4-Ajzen, I.
eTax Filing & Service Quality: The Case of the Revenue Online Service , Proceedings of World Academy of Science, Engineering and Technology Volume 28 April 2008 issn 1307- 6884 8-Denise Edwards.
Motivators, Barriers and Concerns in Adoption of Electronic FilingSystem:Survey Evidence from Malaysian Professional Accountants , American Journal of Applied Sciences 7 (4): 562-567 16.
Tax E-filing Adoption in Malaysia :A Conceptual Model , Journal of EGovernment Studies and Best Practices, Vol. 2010 (2010), Article ID 175966, 6 pages:http://www."