خلاصه ماشینی:
فصلهای اول تا چهارم و همچنین فصل چهاردهمبه موضوعاتی مانند مفهوم دانش در معماری منظر،ماهیت پژوهشدر منظر،طبیعت رشته معماری منظر و حدود فعالیت آن،نیازهایپژوهش،مفهوم نظریه،تحقیق و نقد در معماری منظر،تلفیق طراحی وپژوهش،نمونهای از اجزای تشکیلدهنده یک پروپوزال پژوهشی و درنهایت ارتباط میان تحقیق و فعالیتهای حرفهای اختصاص دارد.
ما بقیفصلها(9 فصل)نیز به راهبردهای نهگانه پژوهش در منظر میپردازندکه بهطور مختصر در مقدمه کتاب در جدولی(جدول شماره 1)آوردهشده است.
این چارچوب،ساختار اصلی کتاب در بررسی و طبقهبندیراهبردهای پژوهش در منظر را شکل میدهد که به ترتیب هر فصلبه یکی از آنها میپردازد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) 3-مروری بر فصلهای کتاب1-3-فصول اول تا چهارم نویسندگان در فصل اول کتاب قصد دارند مفهوم دانش را درمعماری منظر روشن نمایند تا مخاطبین کتاب که همانا دانشجویانتحصیلات تکمیلی و دکتری هستند،قادر باشند برنامه پژوهش خود راسامان دهند،البته آنها از دسته دوم مخاطبان خود یعنی فعالان حرفهایدر بخش خصوصی و مشاوران فعال در حوزههای چند رشتهای نیزغافل نیستند.
بر این اساس این فصل از کتاب به پرسشهایی مانندانواع راهبردهای پژوهشی ممکن در معماری منظر و تاثیر راهبردهایپژوهشی بر تحقیق و نحوه ارزیابی آن اختصاص دارد.
این فصل که با فصل گذشته دارای پیوند درونی استموضوع دانش را در معماری منظر مبتنی بر نقد دیدگاههای نهادهایرسمی مانند ERTON EL,KOBAL,ALFI و ALEC/JL مورد شناسایی قرار میدهد.
این دسته از پژوهش در کتاب شامل چهار راهبرد8به نامهای مشاهده9،توصیف ثانویه10،توصیف پیمایش اجتماعی11و توصیف پیچیده12(شامل توصیف نمونه موردی)میباشد که هریک بهطور مختصر بهشرح زیر است: *راهبرد مشاهده:طرح پژوهشهای13متعددی مبتنی برراهبردهای مشاهدهای در معماری منظر قابل تعریف هستند.