چکیده:
هدف: هدف پژوهش حاضر، گزارش مشکلات همراه نشانگان پولند در یک آزمودنی بود. روش: یک پسر پنجساله مبتلا به نشانگان پولند مورد بررسی عمیق قرار گرفت. یافتهها: بررسی سوابق نشان داد آزمودنی افزون بر نشانگان پولند، مشکلات ارتباطی، کلامی و رفتاری زیادی داشته، بهدلیل تحرک زیاد تشخیص اختلال بیشفعالی- کمبود توجه گرفته و سابقه تشنج هم داشته است. پس از ارزیابی دقیق، تشخیص اختلال درخودماندگی داده شد و برای درمان، افزون بر درمان تشنج و درمان نشانهای برخی دیگر از مشکلات، کاردرمانی و گفتاردرمانی نیز تجویز شد. نتیجهگیری: در مواردی که کودکان با نشانه پرتحرکی مراجعه میکنند، باید از نظر وجود سایر اختلالهای روانپزشکی نیز مورد ارزیابی دقیق قرار گیرند.
خلاصه ماشینی:
"همراهی نشانگان پولند با اختلال در خودماندگی:گزارش موردی دکتر میترا حکیم شوشتری1،دکتر فروزان الیاسی2،دکتر آزیتا توسلی3 :redrosiD citsituA dna emordnyS dnaloP neewteb noitaicossA tropeR esaC A 2ilosavaT atizA,1isaylE nazooroF,1irathsoohS mikaH artiM چکیده {IBهدف:هدف پژوهش حاضر،گزارش مشکلات همراه نشانگان پولنددر یک آزمودنی بود.
ویژگیهای رفتاری کودک،(1)- emordnys dnaloP (2)- rojam silarotcep (3)- nikoF (4)- kesciboR (5)- gnjuJ (6)- ijnaG (7)- ressaG (8)- ucselisaV (9)- mutanirac sutcep (10)- mutavacxe sutcep (11)- sisoilocs (12)- tsimotana (13)- raknatlahP (14)- nodgnaL (15)- repsalC (16)- aisalpopyh (17)- sotnaS (18)- zeugirdoR (19)- dilos (20)- truK (21)- sabrimeD (22)- uktuulU (23)- nikA (24)- kneleC (25)- gnahZ (26)- sisatsatem (27)- regnilreG (28)- iar?aJ (29)- rebjuL (30)- letyP (31)- nhA (32)- kraP (33)- azziraL (34)- einhgaM (35)- scitehtsorp nociliS (36)- redrosid citohcysp &%06713RVRG067G% بنا به گزارش مادرخوانده،عبارت بود از:لجبازی و سرکشی؛سازش نداشتن باهمسالان؛ناتوانی در پیدا کردن دوست وهمه چیز را برای خود خواستن؛تناسب نداشتن سن و رفتار؛علاقه زیاد به لوازم آرایش و تمایل به بغل کردن افرادی کهآرایش کردهاند؛تنها توجه به برخی از دستورها؛وابستگی نداشتن به کسی و هیجان نشان ندادن هنگام دیدنآنها؛زیاد زمین خوردن در خانه؛توهم بینایی گاهگاهی وبزرگتر از حد طبیعی دیدن اشیاء؛بیقراری و پر تحرکی؛دلبستگی نشان ندادن به هیچیک از اسباب بازیها؛از میانحیوانات علاقه بیشتر به دایناسور؛نداشتن بازی تخیلی؛علاقهبه دویدن؛سرگرم شدن با طرحهای روی فرش به مدت طولانیدر حدود سه سالگی؛دنبال نکردن برنامه خاص،با وجودتماشا کردن تلویزیون؛تکان دادن زیاد دستها؛حرفهایعجیب گاهگاهی،مانند«اگر به ماشین بخورم،ماشینمیشکند»و کاربرد بیمورد گاهگاهی سوم شخص درجملاتش،برای نمونه،خطاب قرار دادن خودش با نام."