خلاصه ماشینی:
"در رویکرد بازاریابی تهاجمی بازاریابی مستلزم فعالیت یکایک کارکنان بنگاه اقتصادی برای تأمین کارآمد منافع مشتری در محصولات و خدمات و کسب سود بالاتر از متوسط در صنعت است در تعریف یادشده یکایک کارکنان بنگاه اقتصادی بازاریاب محسوب میشوند و کارکنان واحد بازاریابی وظیفه دارند همواره این موضوع را به همکاران خود در دیگر واحدهای بنگاه یادآوری کنند و خود نیز بر نقش بازاریابی بالقوه خویش تأکید ورزند.
نباید فراموش کرد که رابطه تنگاتنگی میان برآورده ساختن انتظارهای متعالی مشتریان و سطوح سودآوری بنگاه اقتصادی وجود دارد، به عبارت دیگر، استمرار وفاداری مشتری به کالا یا خدمات، پاداشی است که او به خاطر حفظ منافع خود به بنگاه میدهد و خیلی ساده میتوان تصور کرد شرکتهایی که میزان وفاداری مشتریان به آنها بالا است، بیشترین منافع مالی را نیز کسب میکنند.
توجه به این نکته بسیار حایز اهمیت است که مشتری شرکت، چه درونی باشد و چه بیرونی، تنها بر مبنای یک اصل، محصولات و خدمات شرکت را مورد ارزیابی و قضاوت قرار میدهد: آیا کالا و خدمات بنگاه اقتصادی منافع او را به نحو کارآمد تأمین میکند یا خیر؟ جمله تأمین کارآمد منافع مشتری معنای عمیقی در بازاریابی تهاجمی دارد: اول اینکه، این اصل به آن معنی است که بنگاه اقتصادی باید نقاط قوت خود را به بهترین وجه با فرصتهای مناسب در بازار هماهنگ کند.
در تعریف بازاریابی تهاجمی عبارت برای کسب منافع و سود بالاتر از متوسط در صنعت به این معنی است که بنگاههای اقتصادی باید بتوانند در معیارهایی همچون سود ناشی از فروش ) ROS (، بازگشت سود ناشی از سرمایهگذاری ) ROCE( و ارزش افزوده اقتصادی )EVA(، بهتر از نرمهای معمول صنایع کشور عمل کنند."