موضوع (تعداد مقاله) |
---|
ادبیات و زبانها 37 |
روانشناسی 1 |
میان رشته ای 1 |
زبان (تعداد مقاله) |
---|
انگلیسی 39 |
رتبه (تعداد مقاله) |
---|
ب 9 |
الف 9 |
علمی-پژوهشی 8 |
ج 3 |
بین المللی 1 |
-
1.
The Effect of Prelistening Activity Types on Listening Comprehension and Listening Anxiety
نویسنده : Ghahri، Sakine ؛ نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : Journal of Modern Research in English Language Studies » Autumn 2022, Volume9 - Number 4 رتبه الف/ISC (26 صفحه - از 93 تا 118 )
کلیدواژه ها: listening anxiety listening strategy instruction Cultural Awareness-Raising Activities Linguistic Support
-
2.
Towards the Development of an Assessment Literacy Questionnaire: The Case of Iranian EFL Teachers
نویسنده : Rastegar، Behnaz ؛ Esfandiari، Rajab ؛ نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : Applied Linguistics and Applied Literature » Summer and Autumn 2022, Volume 10- Number 2 رتبه الف (وزارت علوم (26 صفحه - از 9 تا 34 )
کلیدواژه ها: Validation Language Assessment Assessment literacy questionnaire construction
-
3.
The Contribution of Various Dimensions of L2 Identity to L1 National Identity: A Case of the Iranian EFL Context
نویسنده : Heidari، Hadi ؛ Zarei، Abbas Ali ؛ نویسنده مسئول : Malmir، Ali ؛
مجله : Journal of English Language Teaching and Learning » Winter and Spring 2022 - Number 29 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (17 صفحه - از 27 تا 43 )
کلیدواژه ها: national identity identity dimensions L2 Identity Multidimensional L2 Identity Questionnaire (MLIQ)
-
4.
On the Effects of Linguistic, Verbal, and Visual Mnemonics on Idioms Learning
نویسنده مسئول : Ahmadi، Maryam ؛ نویسنده : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : جستارهای زبانی » November & December 2021, Volume 12 Number 5 رتبه بین المللی (وزارت علوم/ISC (25 صفحه - از 279 تا 303 )
کلیدواژه ها: visual mnemonics linguistic mnemonics verbal mnemonics idioms recall idioms recognition
-
5.
The Effects of Task Focus and Involvement Load on Idioms Recognition
نویسنده : Mousavi، Maryam ؛ Ahangari، Saeideh ؛ نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : Journal of Modern Research in English Language Studies » Autumn 2021, Volume8 - Number 4 رتبه الف/ISC (24 صفحه - از 159 تا 182 )
کلیدواژه ها: Idioms involvement load form-focused tasks meaning-focused tasks
-
6.
A Corpus-driven Scoping Systematic Review of Four Decades of Teacher Professional Development Research: Exploring Research Foci, Content Areas, Designs Methods and Trends
نویسنده : Arjmand، Farzaneh ؛ Zarei، Abbas Ali ؛ Khani، Reza ؛ نویسنده مسئول : Shabani، Mohammad Bagher ؛
مجله : Journal of English Language Teaching and Learning » Summer and Autumn 2021 - Number 28 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (21 صفحه - از 39 تا 59 )
کلیدواژه ها: Systematic review research findings Keywords: Teacher professional development content areas؛ research methods data collection procedures
-
7.
Learning L2 Idioms: The Role of Verbal Mnemonics
نویسنده : Ahmadi، Maryam ؛ نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : Applied Language Studies » Winter and Spring 2020, Volume 12 - Issue 2 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (28 صفحه - از 1 تا 28 )
کلیدواژه ها: Idiom stories Conceptual metaphor grouping verbal mnemonics
-
8.
Visually-mediated Instruction of Lexical Collocations: The Role of Involvement Load and Task Orientation
نویسنده : Naserpour، Azam ؛ نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : Iranian Journal of Learning and Memory » Winter 2021, Volume 3 - Number 12 رتبه ب (وزارت علوم (12 صفحه - از 39 تا 50 )
کلیدواژه ها: collocations involvement load visual cues
-
9.
Models of Dynamic Assessment Affecting the Learning of English Lexical Collocations
نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛ نویسنده : Khojasteh، Amin ؛
مجله : Language Horizons » Autumn And Winter 2020, Volume 4- Number 2 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (21 صفحه - از 239 تا 259 )
کلیدواژه ها: Dynamic Assessment (DA) lexical collocations Budoff's Learning Potential Measurement Group Dynamic Assessment (G-DA) Intensive Mediated Learning Experience (Intensive-MLE)
-
10.
Learning L2 Idioms through Visual Mnemonics
نویسنده : Ahmadi، Maryam ؛ Esfandiari، Rajab ؛ نویسنده مسئول : Zarei، Abbas Ali ؛
مجله : Journal of English Language Teaching and Learning » Summer and Autumn 2020 - Number 26 رتبه ج (وزارت علوم/ISC (27 صفحه - از 1 تا 27 )
کلیدواژه ها: Idiom mental imagery pictures movie clips visual mnemonics EFL Idioms ANOVA English