کلیدواژه اختلال خواندن / (48 مقاله)
- مرتب سازی
- تاریخ
-
1.
اثربخشی توانمندسازی شناختی بر حافظه کاری کلامی و دیداری-فضایی دانشآموزان دارای اختلال خواندن دوره دوم ابتدایی
نویسنده : عباسی، سارا ؛ منصوری، سیروس ؛ نویسنده مسئول : بهجتی اردکانی، فاطمه ؛
مجله : راهبردهای شناختی در یادگیری » بهار و تابستان 1402 - شماره 20 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (17 صفحه - از 30 تا 46 )
کلیدواژه ها: اختلال خواندن حافظه کاری توانمندسازی شناختی دیداری- فضایی حافظه فعال دانشآموزان آزمون فضایی پژوهش
-
2.
بررسی اثربخشی برنامه توالی واجی لیندا مورد بر توجه پایدار دانش آموزان با اختلال خواندن
نویسنده : طهمورث، مینا ؛ نویسنده مسئول : سادات فیروزآبادی، سمیه ؛
مجله : روانشناسی افراد استثنایی » زمستان 1401 - شماره 48 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (26 صفحه - از 175 تا 200 )
کلیدواژه ها: اختلال خواندن توجه پایدار برنامه توالی واجی لیندامود
-
3.
اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهای حافظه کاری بر بهبود کارکرد برنامهریزی-سازماندهی کودکان مبتلا به اختلال خواندن (با کاربرد نرم افزار باشگاه حافظه)
نویسنده مسئول : رنجبر، محمدجواد ؛ نویسنده : بشرپور، سجاد ؛ صبحی قراملکی، ناصر ؛ نریمانی، محمد ؛ غلامی، فائزه ؛
مجله : کودکان استثنایی » زمستان 1401 - شماره 86 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (12 صفحه - از 91 تا 102 )
کلیدواژه ها: اختلال خواندن حافظه کاری برنامه ریزی سازماندهی توان بخشی شناختی
-
4.
اثربخشی برنامه توالی واجی لیندامود بر کارکرد اجرایی دانشآموزان با اختلال خواندن
نویسنده : طهمورث، مینا ؛ نویسنده مسئول : ساداتی فیروزآبادی، سمیه سادات ؛
مجله : روانشناسی » پاییز 1401 - شماره 103 رتبه ج (وزارت علوم/ISC (9 صفحه - از 61 تا 69 )
کلیدواژه ها: اختلال خواندن کارکرد اجرایی برنامه توالی واجی لیندامود
-
5.
اثربخشی توانبخشی شناختی رایانهمحور بر کارکردهای اجرایی مغز (توجه، حافظهکاری، بازداری از پاسخ) در دانشآموزان دارای اختلال خواندن
نویسنده مسئول : سلیمانی اسکویی، سمیرا ؛ نویسنده : رضایی، اکبر ؛ محمدزاده، علی ؛
مجله : راهبردهای شناختی در یادگیری » پاییز و زمستان 1401 - شماره 19 رتبه الف (وزارت علوم/ISC (22 صفحه - از 112 تا 133 )
کلیدواژه ها: کارکردهای اجرایی حافظه فعال توجه اختلال خواندن توانبخشی شناختی رایانهمحور بازداری از پاسخ حافظه مغز دانشآموزان آزمون کارکردهای اجرایی مغز
-
6.
اثربخشی آموزش روش چندحسی فرنالد بر بهبود عملکرد مؤلفههای خواندن دانشآموزان نارساخوان
نویسنده : برارپور، مریم ؛ کشاورز افشار، حسین ؛ نویسنده مسئول : وکیلی، سمیرا ؛
مجله : توانمند سازی کودکان استثنایی » تابستان 1401، دوره سیزدهم - شماره 2 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (10 صفحه - از 1 تا 10 )
کلیدواژه ها: اختلال خواندن دانشآموزان نارساخوان روش چندحسی فرنالد
-
7.
طراحی برنامه بازی درمانی زبان شناختی ساختارمند،ویژه اختلال خواندن:مبانی و راهکارها
نویسنده مسئول : اصغری نکاح، سید محسن ؛
مجله : تعلیم و تربیت استثنایی » خرداد و تیر 1401 - شماره 168 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (14 صفحه - از 69 تا 82 )
کلیدواژه ها: بازی درمانی زبان شناختی ساختارمند هسته زبان شناختی اختلال خواندن
-
8.
بررسی نقش واسطهگری کارکردهای اجرایی در رابطه بین مهارتهای حرکتی ظریف و مهارت خواندن در دانشآموزان دارای اختلال خواندن
نویسنده : همتی، ایوب ؛ احمدی، وحید ؛ نویسنده مسئول : مامی، شهرام ؛
مجله : تعلیم و تربیت استثنایی » فروردین و اردیبهشت 1401 - شماره 167 رتبه ب (وزارت علوم/ISC (14 صفحه - از 35 تا 48 )
کلیدواژه ها: کارکردهای اجرایی اختلال خواندن مهارت خواندن مهارت های حرکتی ظریف
-
9.
تاثیر آموزش جرئت مندی بر کاهش اختلال خواندن دانش آموزان دارای ناتوانی خواندن
نویسنده : علیزاده، مجید ؛
مجله : مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی (مرکز توسعه آموزشهای نوین ایران) » بهار1401، دوره هشتم - شماره1 (17 صفحه - از 894 تا 910 )
کلیدواژه ها: اختلال خواندن جرئت مندی دانش آموزان دارای ناتوانی خواندن خواندن آموزش دانشآموزان
-
10.
اثربخشی درمان مبتنی بر یکپارچگی حسی بر حافظه شنیداری و حساسیت شنیداری دانش آموزان با اختلال خواندن
نویسنده : نقیب السادات، رائده ؛ صلاحیان، افشین ؛ نویسنده مسئول : هاشمی رزینی، هادی ؛
مجله : سلامت روان کودک » زمستان 1400، دوره هشتم - شماره 4 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت بهداشت/ISC (9 صفحه - از 46 تا 54 )
کلیدواژه ها: اختلال خواندن حافظه شنیداری حساسیت شنیداری درمان مبتنی بر یکپارچگی حسی
کلیدواژه های مرتبط
روند انتشار مقاله
رتبه علمی
- ب (17 مقاله)
- علمی-پژوهشی (13 مقاله)
- الف (6 مقاله)
- علمی-ترویجی (3 مقاله)
- ج (1 مقاله)
- د (1 مقاله)