خرداد 1398 - شماره 36
تبیین رابطه بین فرهنگ و آسیبشناسی روانی با تاکید بر اختلالات خواب
نویسنده : زرانی، فریبا؛ فرمانی، فردین؛ صفوی، ساحره؛
(10 صفحه - از 1 تا 10 )
تاثیر روش تدریس مشارکتی جیگساو بر روابط با همسالان و پیوند با مدرسه دانشآموزان
نویسنده : حیدری، نرگس؛ طالب، دکتر زهرا؛
(10 صفحه - از 19 تا 28 )
مقایسه کارکرد اجرایی و انعطافپذیری شناختی و نظریه ذهن در کودکان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی
نویسنده : حقیقتی، فروغ؛ پاک، راضیه؛ بافنده، دکتر حسن؛
(8 صفحه - از 29 تا 36 )
تاثیر آموزش راهبردهای فراشناختی بر عزت نفس تحصیلی، ادراک شایستگی و سلامت روان دانش آموزان دختر تیزهوش کرج
نویسنده : مردوخی، دکتر محمدسعید؛ کمرزرین، دکتر حمید؛ خالدنژاد، مونا؛
(10 صفحه - از 37 تا 46 )
آموزش مهارت های زندگی و تاثیر آن بر اختلالات هیجانی پسران نوجوان
نویسنده : اسماعیلی، دکتر مریم؛ بصیری، نوشین؛
(8 صفحه - از 47 تا 54 )
پیشبینی استرس شغلی معلمان براساس بخشش و استراتژیهای کنترل فکر و بررسی ارتباط آنها با استرس
نویسنده : سدیدی، محسن؛
(10 صفحه - از 55 تا 64 )
نقش هیجانهای تحصیلی در سلامت ذهنی دانشآموزان دبیرستانی
نویسنده : حاجیزاده شیراز، اسماعیل؛ زینالی، دکتر علی؛
(8 صفحه - از 65 تا 72 )
نقش منبع کنترل و توانایی حل مسئله اجتماعی در پیشبینی انگیزه پیشرفت دانشآموزان
نویسنده : اکبری موید، سمیه؛
(8 صفحه - از 73 تا 80 )
مقایسه ی تیپ های شخصیتی آ و ب براساس انگیزه شرکت در فعالیت ورزشی دختران بزرگسال
نویسنده : عبدالشاهی، دکتر مریم؛ کروئی، مریم؛
(10 صفحه - از 81 تا 90 )
نقش حافظه فعال در اختلال یادگیری: با تمرکز بر اختلال خواندن و مرور پژوهشهایی در این حیطه
نویسنده : ارجمندنیا، دکتر علیاکبر؛ ملکی، سمانه؛
(12 صفحه - از 101 تا 112 )
مقایسه و بررسی پایه های زیستی-هیجانی ابعاد شخصیت افراد وابسته به مواد مخدر و مصرف کنندگان داروهای ضدافسردگی
نویسنده : پورنقاش تهرانی، دکتر سعید؛ مرتضویفر، سمیرا؛
(10 صفحه - از 113 تا 122 )
مروری بر پژوهشهای انجام شده در زمینه درمانهای مبتنی بر بهوشیاری در ایران
نویسنده : طاهرپور، محمدامین؛ رستمی، دکتر رضا؛
(10 صفحه - از 123 تا 132 )
اهمیت حافظه فعال در کارآمدی تحصیلی دانش آموزان
نویسنده : ارجمندنیا، علی اکبر؛ فراهانی، دکتر علی؛
(14 صفحه - از 133 تا 146 )
اختلال شخصیت خودشیفته در بخش دوم و سوم ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و آماری: بررسی مدل جایگزین
نویسنده : خدابنده لو، سعید؛ رحیمیان بوگر، دکتر اسحق؛ نجفی، دکتر محمود؛
(10 صفحه - از 147 تا 156 )
خوانش روانشناختی معراج نبوی
نویسنده : غباری بناب، دکتر باقر؛ نصرتی، دکتر فاطمه؛ قربانی وناجمی، میلاد؛ زندی، سعید؛
(10 صفحه - از 157 تا 166 )
بررسی تطبیقی فرایندهای یادگیری مشاهده ای بندورا در قرآن
نویسنده : حسن نیا، دکتر سمیه؛ شمشیری، دکتر بابک؛
(8 صفحه - از 167 تا 174 )
ارزیابی اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی (MBCT) بر تصویر بدن در افراد دچار چاقی
نویسنده : موسوی، سید ابوالفضل؛ خادمی، فریبا؛ حسینی فرد، حسین؛ پورحسین، دکتر رضا؛ جعفریان، محمود؛
(12 صفحه - از 175 تا 186 )
اثربخشی آموزش تاب آوری برافزایش سازگاری دانشجویان دختر
نویسنده : حیدری شرف، پریسا؛ کرمی، دکتر جهانگیر؛ اشته، کژال؛ موسوی، زهرا؛ طریقتی مرام، فاطمه؛ یاوری، معصومه؛
(8 صفحه - از 187 تا 194 )
مقایسه ی هوش هیجانی وسازگاری دانش آموزانی که تجربه ی مهد کودک دارند با آنهایی که ندارند
نویسنده : صیدلو، اکبر؛ اصفهانی خالقی، دکتر آتنا؛ انصاری نژاد، دکتر نصراله؛
(10 صفحه - از 195 تا 204 )
بررسی رابطه بین باورهای فراشناخت و خودکارآمدی با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر سال چهارم متوسطه
نویسنده : حاتمی، مهین؛ هدایتی، دکتر فرشته؛ کاوه، محبوبه؛
(10 صفحه - از 205 تا 214 )
نگرشی بر تدوین استراتژیهای بهینه در جهت ایجاد فضاهای شهری مطلوب برای کودکان اوتیسم
نویسنده : اقبال مقدم، رویا؛ اقبال مقدم، تانیا؛
(12 صفحه - از 215 تا 226 )
پیش بینی اختلال علایم بدنی(جسمانی سازی) بر اساس سبک های دفاعی و تنظیم هیجان در دانشجویان
نویسنده : غدیری صورمان آبادی، فرهاد؛ سلیمانی، دکتر اسماعیل؛
(8 صفحه - از 227 تا 234 )
رواندرمانی فمنیستی: مفاهیم و کاربستها
نویسنده : شهیدی، دکتر شهریار؛ ضیائی، دکتر سیده سلیل؛ محبوبی شریعت پناهی، نسیمالسادات؛
(10 صفحه - از 235 تا 244 )