بهار و تابستان 1398، دوره نهم - شماره 1 رتبه ب (وزارت علوم)
-
طراحی چارچوب برنامه درسی تربیت مربی پیشدبستانی در نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران
نویسنده : مرزوقی، دکتر رحمتاله ؛ ترکزاده، دکتر جعفر ؛ جباری، دکتر سوسن ؛ نوروزی، نصراله ؛
(29 صفحه - از 1 تا 29 )
کلیدواژه ها: نظام آموزش و پرورش چارچوب برنامه درسی دوره کاردانی تربیت مربی پیشدبستانی
-
تأثیر بازی دارت آموزشی بر میزان یادگیری مفاهیم اساسی ریاضی پایهی اول دورهی ابتدایی
نویسنده : شفیعی، مریم ؛ جهانی، جعفر ؛ خلیفه، حمزه ؛
(24 صفحه - از 30 تا 53 )
کلیدواژه ها: بازی آموزشی دارت آموزشی جمعهای اساسی تفریقهای اساسی
-
مطالعهای در ارتباط با نگرش مردم دربارهی مشارکتهای مردمی در پیادهسازی و گسترش سوادآموزی بزرگسالان
نویسنده : هادیان فرد، حبیب ؛
(21 صفحه - از 54 تا 74 )
کلیدواژه ها: مشارکت سوادآموزی و سوادآموزی بزرگسالان
-
کاوش برنامه درسی اجرا شده دروس تربیتی؛ نظریهای داده بنیاد
نویسنده : معروفی، دکتر یحیی ؛ حسنی، حسین ؛ موسیپور، دکتر نعمتاله ؛
(38 صفحه - از 75 تا 112 )
کلیدواژه ها: گراندد تئوری دروس تربیتی دانشگاه فرهنگیان برنامه درسی اجرا شده رشته آموزش ابتدایی
-
مطالعهی پدیدارشناختی تجارب و ادراک معلمان دوره ابتدایی از برنامه درسی علوم تلفیقی
نویسنده : طهماسب زاده شیخلار، دکتر داود ؛ فتحی آذر، دکتر اسکندر ؛ صنیعی، مریم ؛
(27 صفحه - از 113 تا 139 )
کلیدواژه ها: دوره ابتدایی ادراک معلمان برنامه درسی علوم تلفیقی مطالعات پدیدارشناختی
-
بررسی وضعیت موجود چهار عنصر برنامه درسی زبان تخصصی رشتههای علوم تربیتی و فاصله آن تا وضعیت مطلوب از نظر دانشجویان تحصیلات تکمیلی
نویسنده : محمدزاده، سمیه ؛ لیاقتدار، محمدجواد ؛ عابدی، احمد ؛ معینزاده، احمد ؛
(26 صفحه - از 140 تا 165 )
کلیدواژه ها: عناصر برنامه درسی وضعیت موجود وضعیت مطلوب زبان تخصصی رشتههای علوم تربیتی
-
بررسی تطبیقی کتاب عربی اول راهنمایی با کتاب عربی پایهی هفتم از منظر فعال و غیرفعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی
نویسنده : رحمانی، دکتر اسحاق ؛ مزیدی، دکتر محمد ؛ محمدی رکعتی، دکتر دانش ؛ ایمانی فرد، لیلا ؛
(22 صفحه - از 166 تا 187 )
کلیدواژه ها: تحلیل محتوا تکنیک ویلیام رومی فعال و غیرفعال کتاب درسی عربی
-
مفهومپردازی فرایند آموزش چند فرهنگی از منظر معلمان اقوام ایرانی: نظریه داده بنیاد
نویسنده : هواسبیگی، فاطمه ؛ صادقی، علیرضا ؛
(36 صفحه - از 188 تا 223 )
کلیدواژه ها: نظام آموزشی نظریه داده بنیاد مقولات محوری مقولهی مرکزی نظریه بایستگی آموزش چند فرهنگی
-
طراحی الگویی برای تطبیق نظامهای تربیتمعلم
نویسنده : اعزازی، مهری ؛ نوریان، محمد ؛ خسروی بابادی، علی اکبر ؛ نوروزی، داریوش ؛
(36 صفحه - از 224 تا 259 )
کلیدواژه ها: مطالعات تطبیقی نظام تربیتمعلم الگوی تطبیق
-
چالشهای تفکیک دانشآموزان تیزهوش و سرآمد: رویکرد ترکیبی
نویسنده : یزدانشناس، فاطمه ؛ پارسا، عبداله ؛ مهرعلیزاده، یداله ؛
(39 صفحه - از 260 تا 298 )
کلیدواژه ها: سرمایه اجتماعی تیزهوش عدالت آموزشی استعدادهای درخشان سرآمد
-
بررسی باورهای معرفتشناختی مدرسان دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم فکور با توجه به ویژگیهای جمعیتشناختی آنها
نویسنده : کرامتی، دکتر انسی ؛
(21 صفحه - از 299 تا 319 )
کلیدواژه ها: مدرسان دانشگاه فرهنگیان باور معرفتشناختی معلم فکور
-
بررسی برخی مؤلفههای برنامه درسی تربیت معنوی در چارچوب سنتگرایی سیدحسین نصر
نویسنده : شمشیری، دکتر بابک ؛ رحیمیان، دکتر سعید ؛ تجلی اردکانی، حسین علی ؛
(36 صفحه - از 320 تا 355 )
کلیدواژه ها: معنویت سنتگرایی تربیت معنوی سیدحسین نصر مولفههای برنامه درسی