Winter and Spring 2017, Volme 8 - Issue 8 (Proceedings of the Fourth International Conference on Language, Discourse and Pragmatics) رتبه الف (وزارت علوم)
-
نویسنده : Jamshidzadeh، Zahra ؛ Jam، Bashir ؛
(7 صفحه - از 7 تا 13 )
کلیدواژه ها:functional theoryTransitivitysystemicvisualVisual GrammarSocial Semiotics Theory
-
نویسنده : Hashemian، Mahmood ؛ Farhang-Ju، Maryam ؛
(7 صفحه - از 14 تا 20 )
کلیدواژه ها:PolitenessRequest strategiesIndirectness
-
نویسنده : Gholamshahi، Azra ؛
(8 صفحه - از 21 تا 28 )
کلیدواژه ها:Managementdistributed leadershipInstructional Leadershipacademic achievements
-
نویسنده : Memri، Mehran ؛ Zia، Mehdi ؛ Zalpour، Amir ؛
(6 صفحه - از 37 تا 42 )
کلیدواژه ها:genderutteranceIntensifiersquestionsHedge
-
نویسنده : Jodairi Pineh، Aiyoub ؛ Beheshti Nezhad، Seyed Farid ؛ Robab، Khosravi ؛
(17 صفحه - از 43 تا 59 )
کلیدواژه ها:ConsciousnessGenreAcademic writingVolunteered EFL Studentsbased Pedagogyraising ApproachInformation Report Genre
-
نویسنده : Chalak، Azizeh ؛ Ghasem، Behnam ؛
(7 صفحه - از 60 تا 66 )
کلیدواژه ها:Critical Discourse AnalysisIdeologyContentsocial relationSubject Position
-
نویسنده : Chalak، Azizeh ؛
(8 صفحه - از 67 تا 74 )
کلیدواژه ها:Iranian EFL Studentslinguistic featurestext messagesTextese
-
نویسنده : Heidari Tabrizi، Hossein ؛
(9 صفحه - از 75 تا 83 )
کلیدواژه ها:MetadiscoursebusinessinteractiveCorrespondenceSales Contractsmarkers InteractionalMetadiscourse Markers Iranian Nonnative Discourse
-
نویسنده : Shahani، Sara ؛ Chalak، Azizeh ؛
(6 صفحه - از 84 تا 89 )
کلیدواژه ها:teacherconversation analysisReflective PracticeClassroom Discourse Analysislearner Interaction
-
Translation Strategies of Culture-Specific Items from English to Persian in Translation of "Othello"
نویسنده : Alipour، Fariba ؛ Hadian، Bahram ؛
(7 صفحه - از 90 تا 96 )
کلیدواژه ها:culturetheorytranslation strategiesSpecific Items Newmark'sOthello Venuti's
-
نویسنده : Azadsarv، Mehdi ؛ Kia Heirati، Javad ؛ Golzar، Arash ؛
(7 صفحه - از 97 تا 103 )
کلیدواژه ها:MicroLevelFarahzad’s CDA ModelTranslation Criticismlevel Macro
-
نویسنده : Kalantari Khandani، Ezatollah ؛
(21 صفحه - از 104 تا 124 )
کلیدواژه ها:Pragmaticsspeech actsDirect and Indirect Request StrategyPoliteness Theory
-
نویسنده : Kahkesh، Maryam ؛ Alipour، Mohammad ؛
(11 صفحه - از 125 تا 135 )
کلیدواژه ها:MetadiscourseinteractiveInteractionalUniversity Lecture
-
نویسنده : Banari، Reza ؛ Bardide، Ali ؛ Bordbar، Anahita ؛
(14 صفحه - از 136 تا 149 )
کلیدواژه ها:Appraisal frameworkattitudinal resourcesevaluative language
-
نویسنده : Banari، Reza ؛ Bardide، Ali ؛ Bordbar، Anahita ؛
(14 صفحه - از 150 تا 163 )
کلیدواژه ها:Appraisal frameworkattitudinal resourcesevaluative language
-
نویسنده : Zandrahimi، Mina ؛ Marzban، Mohammad Reza ؛
(7 صفحه - از 164 تا 170 )
کلیدواژه ها:Translation quality assessmentliteral translationStyle Lyrics Strategies
-
نویسنده : Moosavinia، Seyyed Rahim ؛ Shishebor، Elham ؛
(5 صفحه - از 171 تا 175 )
کلیدواژه ها:metaphorsemanticsStylisticslexical categoryScience fiction
-
نویسنده : Bordbar، Anahita ؛ Bardideh، Ali ؛ Asadi، Bita Asadi ؛
(7 صفحه - از 176 تا 182 )
کلیدواژه ها:sociolinguisticEmotion IconText Chat
-
نویسنده : Bordbar، Anahita ؛ Bardideh، Ali ؛ Banar، Reza ؛
(9 صفحه - از 183 تا 191 )
کلیدواژه ها:patternsyntacticComplimenting Behavior
-
نویسنده : Zandrahimi، Mina ؛ Afzoon، Hossein ؛
(8 صفحه - از 192 تا 199 )
کلیدواژه ها:TranslationAbbreviationInitialismAcronymsPolitical and Sport News
-
نویسنده : Salman، Bahloul ؛ Khalili، Fatemeh ؛
(10 صفحه - از 200 تا 209 )
کلیدواژه ها:TranslationsemioticsPolitical functionSemiotics Socio
-
نویسنده : Amirbakzadeh Kalati، Ezat ؛ Memari، Mehran ؛
(11 صفحه - از 210 تا 220 )
کلیدواژه ها:Contributionlearning strategiesInvestigatingsignificantAutonomous LearnersThree Articles
-
نویسنده : Veysi، Elkhas ؛ Rajabi، Payman ؛ Jamshidipour، Ahmad Reza ؛
(13 صفحه - از 232 تا 244 )
کلیدواژه ها:InteractionEFL learnersfollowConversation Qualityup Move
-
نویسنده : Veysi، Elkhas Veysi ؛
(17 صفحه - از 245 تا 261 )
کلیدواژه ها:Social functionControllabilityAuthority ConceptionConversational StylesDominant IdeologyMental Mechanisms
-
نویسنده : Sahragard، Rahman ؛ Farangi، Mohamad Reza ؛
(10 صفحه - از 262 تا 271 )
کلیدواژه ها:classroom discoursePedagogic ExchangeKnowledge ExchangeAction Exchange EFL Teachers
-
نویسنده : Yarahmadzehi، Nahid ؛ Rezaee، Afshin ؛ Kogani Baharvand، Parisa ؛
(9 صفحه - از 272 تا 280 )
کلیدواژه ها:Phonological Awarenesselementary school teachersReading AbilityReading Programs
-
نویسنده : Alemi Neisi، Samaneh ؛ Alipour، Mohammad ؛
(10 صفحه - از 281 تا 290 )
-
نویسنده : Asadi، Marjan ؛ Azizinezhad، Masoud ؛ Ehsani fard، Elahe ؛
(8 صفحه - از 291 تا 298 )
کلیدواژه ها:FeedbackAssessmentformativeStudent Engagement
-
نویسنده : Memari، Mehran ؛ Zalpour، Amir ؛ Zia، Mehdi ؛
(5 صفحه - از 299 تا 303 )
کلیدواژه ها:Social Presencecognitive presenceDiscussion Forum
-
نویسنده : Chahkandi، Fateme ؛
(8 صفحه - از 304 تا 311 )
کلیدواژه ها:Persian languagesarcasmCultural LinguisticsTa’neCultural Schema
-
Using Writing Checklist in Composing Descriptive Essays Among EFL Learners at the Intermediate Level
نویسنده : Gorjian، Bahman ؛
(7 صفحه - از 312 تا 318 )
کلیدواژه ها:Paragraph DevelopmentWriting ChecklistDescriptive Essay
-
نویسنده : Savaed، Seyed Yousef ؛ Vahdat، Sedigheh ؛
(10 صفحه - از 330 تا 339 )
کلیدواژه ها:attitudeCognitiveemotionalbehavioralDemographic Information
-
نویسنده : Chamran، Shahid ؛ Jalilifar، Alireza ؛
(18 صفحه - از 347 تا 364 )
کلیدواژه ها:appraisalAttitudinal AnalysisOnline Comments
-
نویسنده : Pazhakh، Abdolreza ؛ Alkasir، Samir ؛
(12 صفحه - از 365 تا 376 )
کلیدواژه ها:MultimediaAudioIdiomatic Competencevisually Oriented Instruction
-
نویسنده : Gorjian، Bahman ؛
(7 صفحه - از 377 تا 383 )
کلیدواژه ها:reading comprehensionDiscourse StructureGraphic Organizers (GOs)