پاییز و زمستان 1399، دوره دهم - شماره 2
-
طراحی الگوی شایستگیهای مصرف پایدار در دانشآموزان دوره ابتدایی-رویکرد فراترکیب
نویسنده مسئول : شفیعی، مریم ؛ نویسنده : نکومند، سمیرا ؛ مرزوقی، رحمت اله ؛ ترکزاده، دکتر جعفر ؛
(33 صفحه - از 1 تا 33 )
کلیدواژه ها: نگرش دانش برنامه درسی مهارت دوره ابتدایی مصرف پایدار فراترکیب محیط زیست توسعه پایدار آموزش محیط اقتصادی
-
تجارب معلمان دوره ابتدایی از چالشهای آموزش به مهاجران افغان: یک مطالعه کیفی
نویسنده : موسوی، صادق ؛ حقانی، محمود ؛ صفایی موحد، سعید ؛ نویسنده مسئول : فتحی واجارگاه، کورش ؛
(32 صفحه - از 34 تا 65 )
کلیدواژه ها: دانشآموزان افغانی چالشهای آموزشی تجارب زیستۀ معلمان مهاجر دانشآموزان آموزش چالش معلمان مدرسه والدین مهاجرت
-
اثربخشی اجرای برنامه درسی تلفیقی هنر بر عملکرد تحصیلی دانشآموزان در درس مطالعات اجتماعی
نویسنده : متین فر، نرگس ؛ نویسنده مسئول : کیان، مرجان ؛
(18 صفحه - از 66 تا 83 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی تلفیقی مطالعات اجتماعی هنر عملکرد تحصیلی دوره تحصیلی ابتدایی دانشآموزان عملکرد تحصیلی دانشآموزان
-
فهم پدیدارشناسانۀ پذیرش نوآوری در برنامههای درسی دانشگاه فرهنگیان
نویسنده مسئول : معروفی، دکتر یحیی ؛ نویسنده : نجفی، سهراب ؛
(26 صفحه - از 84 تا 109 )
کلیدواژه ها: پدیدارشناسی برنامه درسی پذیرش نوآوری دانشگاه فرهنگیان نوآوری معلمان برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان دانشجو تربیت پذیرش نظام پذیرش دانشجو
-
تحلیل مطالبات والدین و دانشآموزان از برنامه درسی تاریخ دوره دوم متوسطه
نویسنده مسئول : صمدی، پروین ؛ نویسنده : احمدی، پروين ؛ بهروزی نژاد، سعیده ؛
(20 صفحه - از 110 تا 129 )
کلیدواژه ها: محتوا روش تدریس برنامه درسی تاریخ دوره متوسطه دانشآموزان تاریخ اطلاعات والدین درس تاریخ کد تدریس
-
مطالعه تجارب زیستۀ دانشآموزان دوره ابتدایی از یادگیری مبتنی بر رویکرد کلاس معکوس
نویسنده مسئول : علی پور، محمد ؛ نویسنده : رستمی نژاد، دکتر محمد علی ؛ اکبری بورنگ، محمد ؛
(24 صفحه - از 130 تا 153 )
کلیدواژه ها: ابتدایی یادگیری دانشآموزان تجارب زیسته رویکرد کلاس معکوس فیلم کلاس معکوس آموزش تجارب پژوهش یادگیری معکوس معلم کلاس درس
-
طراحی و اعتباریابی چارچوب برنامه درسی ذهن شاد در دوره ابتدایی- رویکرد ترکیبی
نویسنده مسئول : ناصری جهرمی، رضا ؛ نویسنده : محمد جعفری، خاطره ؛ علوی، سیده وحیده ؛ میرغفاری، فاطمه ؛
(25 صفحه - از 154 تا 178 )
کلیدواژه ها: دوره ابتدایی چارچوب برنامه درسی برنامه درسی ذهن شاد شادی برنامه درسی آموزش پژوهش اعتبار دانشآموزان
-
رویکرد پدیدارشناسانه به تجارب معلمان مدارس ابتدایی دخترانه از اجرای طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب)
نویسنده مسئول : یوسف زاده، محمد رضا ؛
(22 صفحه - از 179 تا 200 )
کلیدواژه ها: معلم دوره ابتدایی تجارب رویکرد پدیدارشناسانه طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) معلمان استعدادهای برتر شناسایی مدارس اطلاعات طرح طرح شهاب
-
مطالعه تجربه زیسته استاد راهنمای دوره کارآموزی در دانشگاه فرهنگیان
نویسنده : اسلامی، فاطمه ؛ صادقی، علیرضا ؛ نویسنده مسئول : موسی پور، نعمت الله ؛
(21 صفحه - از 201 تا 221 )
کلیدواژه ها: استاد راهنما دانشگاه فرهنگیان برنامه کارآموزی تجربه مربیگری کارآموزی معلمان دانش برنامه استادان تجربه
-
بررسی استقلال هوش از عقلانیت در بین دانشجویان رشتههای علوم پایه و علوم انسانی
نویسنده : نظرپور، هاجر ؛ نیکدل، فریبرز ؛ نویسنده مسئول : نوشادی، ناصر ؛
(19 صفحه - از 222 تا 240 )
کلیدواژه ها: دانشجو بهره هوشی بهره عقلانی عقلانیت هوش دانشجویان اســت
-
تأثیر شیوه آموزشی ژانرمدار بر مهارت نوشتن دانشآموزان دوزبانه پایه پنجم ابتدایی در درس زبان فارسی در شهرستان ارومیه
نویسنده مسئول : کیهان، جواد ؛ نویسنده : عطیف، مهتا ؛
(17 صفحه - از 241 تا 257 )
کلیدواژه ها: مهارت نوشتن دانشآموز دوزبانه شیوه آموزشی ژانرمدار ژانر دانشآموزان زبان آزمون ارومیه
-
شاخصهای محیطهای یاددهی و یادگیری مطلوب برای دروس رشتههای علوم انسانی دانشگاهها و میزان توجه به آنها
نویسنده : باقریان فر، مصطفی ؛ آهنچیان، محمدرضا ؛ نویسنده مسئول : نصراصفهانی، احمدرضا ؛
(32 صفحه - از 258 تا 289 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی محیط یادگیری رشتههای علوم انسانی دانشگاهها محیط دانشجویان شاخص مصاحبه