پاییز و زمستان 1399 - شماره 47 رتبه ب (وزارت علوم)
-
بررسی ساخت آغازگری در کتب انگلیسی دانشگاهی با اهداف ویژه؛ مقایسۀ تالیفات نویسندگان ایرانی با غیرایرانی
نویسنده : دارابی، مهناز ؛ ایزدی، احمد ؛ شرفی، ساسان ؛ نویسنده مسئول : طهماسبی، سهیلا ؛
(33 صفحه - از 1 تا 33 )
کلیدواژه ها: گرایش آغازگر زبان تخصصی نظریه نقشگرای نظاممند فرانقش متنی
-
ارزیابی و نقد شیوۀ مدخلگزینی و معادلیابی در فرهنگ موضوعی فارسی به انگلیسی کولین ترنر
ناقد : داوری، حسین ؛
(19 صفحه - از 34 تا 52 )
کلیدواژه ها: ارزیابی مدخل معادل فرهنگ موضوعی فرهنگ آموزشی
-
لزوم توجه به جایگاه هستیشناختی ادبیات در تدوین کتب درسی ادبیات
نویسنده : شیبانیان، مریم ؛
(30 صفحه - از 53 تا 82 )
کلیدواژه ها: زیباییشناسی ادبیات کتب درسی نگرش هستیشناسانه رویکرد علمی-تاریخی
-
بایستههای کیفی محتوای آموزش مهارت شنیداری زبان عربی: تأمّلی در تعلّم اللغة العربیة عبر الشاشة
نویسنده : اسماعیلی، سجاد ؛
(26 صفحه - از 83 تا 108 )
کلیدواژه ها: آموزش زبان عربی مهارت شنیداری تعلّم اللغة العربیة عبر الشاشة
-
بررسی نقشهای جنسیتی در کتاب صدی الحیاة براساس مدل پورِکا
نویسنده مسئول : رحمانی، اسحق ؛ نویسنده : محمدی رکعتی، دانش ؛ جهرمیان، مریم ؛
(16 صفحه - از 109 تا 124 )
کلیدواژه ها: آموزش زبان عربی پورکا صدی الحیاة بازنمایی جنسیت
-
تحلیل محتوای کتابهای درسی رشتۀ مطالعات اجتماعی دانشگاه فرهنگیان به لحاظ توجه به تربیت اقتصادی
نویسنده مسئول : طهماسب زاده شیخلار، داود ؛ نویسنده : مرادی، سمانه ؛ ادیب، یوسف ؛ اصغرپور، حسین ؛
(29 صفحه - از 125 تا 153 )
کلیدواژه ها: عناصر برنامه درسی مطالعات اجتماعی دانشجو معلمان تربیت اقتصادی
-
بررسی تفاوت ساختار بلاغی نگارش تفسیری فارسی و انگلیسی و کاربرد آن در ارزیابی کتابهای درسی دانشگاهی آموزش نگارش زبان دوم
نویسنده مسئول : رشیدی، ناصر ؛ نویسنده : چراغی، اعظم ؛
(26 صفحه - از 154 تا 179 )
کلیدواژه ها: فرهنگ تحلیل گفتمان بررسی مقابلهای بررسی بلاغی پاراگراف تفسیری
-
مطالعهای بر ضرورت کاربست روششناسیهای مبتنی بر هنر
نویسنده : توابع قوامی، فاطمه سادات ؛ نویسنده مسئول : شاد قزوینی، پریسا ؛
(24 صفحه - از 180 تا 203 )
کلیدواژه ها: روشتحقیق هنر روششناسی مبتنیبرهنر پژوهشهنرمندانه روشتحقیقکیفی علومانسانی
-
کتابشناسی تطبیقی و انتقادی موضوعی متون تألیفی و ترجمهای دانش مدیریت آموزشی در ایران
نویسنده : مظلومی، عادل ؛ شکیبایی، زهره ؛ نویسنده مسئول : خلخالی، علی ؛
(21 صفحه - از 204 تا 224 )
کلیدواژه ها: دانش مدیریت آموزشی کتابشناسی تطبیقی و انتقادی موضوعی متون تالیفی و ترجمهای
-
شناسایی شاخصهای اهداف مطلوب برای دروس رشتههای علوم انسانی دانشگاهها و میزان توجه به آنها
نویسنده مسئول : باقریان، مصطفی ؛ نویسنده : نصر اصفهانی، احمد رضا ؛ آهنچیان، محمدرضا ؛
(30 صفحه - از 225 تا 254 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی اهداف رشتههای علوم انسانی دانشگاهها
-
تاثیر آموزش دروس معارف اسلامی بر نگرش و انگیزش دینی دانشجویان (مطالعۀ موردی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل)
نویسنده مسئول : حسینی کریمی، سید باقر ؛ نویسنده : ضابطپور کاری، غلامرضا ؛
(26 صفحه - از 255 تا 280 )
کلیدواژه ها: انگیزش نگرش دروس معارف اسلامی عملکرد استادان
-
بازنمایی گونههای تعامل آموزشی در برنامۀ درسی دانشگاهی و تعیین گونۀ غالب آن از دیدگاه دانشجویان
نویسنده : ملکی پور، احمد ؛
(19 صفحه - از 281 تا 299 )
کلیدواژه ها: آموزش دانشگاه برنامه درسی تعامل