تابستان1400، دوره هشتم - شماره 2 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت بهداشت)
-
سخن سردبیر: از مرگ اندیشی خداباورانه آرامش بخش تا مرگ نااندیشی خداناباورانه هراس انگیز - بخش دوم
نویسنده : حسین خانزاده، عباسعلی ؛
(3 صفحه - از 1 تا 3 )
کلیدواژه ها: سخن سردبیر
-
تأثیر برنامه مداخلهای چندوجهی (آموزش یکپارچگی حسی- حرکتی در سطح کودک و والدین) بر نگرش و عملکرد خواندن دانشآموزان نارساخوان
نویسنده : کریمی لیچاهی، رقیه ؛ حسین خانزاده، عباسعلی ؛ اسدی مجره، سامره ؛ نویسنده مسئول : اکبری، بهمن ؛
(13 صفحه - از 5 تا 17 )
کلیدواژه ها: حرکتی دانش آموزان نارساخوان یکپارچگی حسی مداخله چندوجهی کودک و والدین نگرش و عملکرد خواندن
-
مقایسه مکانیسمهای دفاعیِ واکنش پرخاشگرانه، افسردهوار، و واپسروی در کودکان دارای خواهر یا برادرِ با و بدون اختلال طیف اوتیسم و نشانگان داون بر اساس آزمون ترسیم خانواده
نویسنده : درفشی، فاطمه ؛ رضائی، سجاد ؛ نویسنده مسئول : ناصح، اشکان ؛
(10 صفحه - از 21 تا 30 )
کلیدواژه ها: خواهر و برادر نشانگان داون اختلال طیف اوتیسم ترسیم خانواده
-
بررسی عناصر الگوی برنامهدرسی مبتنی بر مغز در دوره پیشدبستانی و اعتباربخشی آن (پژوهش کیفی)
نویسنده مسئول : نوظهوری پهرآباد، رامین ؛ نویسنده : فتحی آذر، اسکندر ؛ ادیب، یوسف ؛ بافنده قراملکی، حسن ؛ رسولی، سمیه ؛
(12 صفحه - از 34 تا 45 )
کلیدواژه ها: برنامه درسی دوره پیشدبستانی الگوی برنامه درسی مبتنی بر مغز
-
اثر بخشی آموزش تقویت حواس پنج گانه بر توانمندی شناختی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی
نویسنده : سیدی، ملکه سادات ؛ طباطبائی، تکتم سادات ؛ شهابی زاده، فاطمه ؛ نویسنده مسئول : طباطبائی، سمانه سادات ؛
(13 صفحه - از 49 تا 61 )
کلیدواژه ها: مهارت های اجتماعی حواس پنجگانه توانمندی شناختی اختلال یادگیری
-
واکاوی و شناسایی مولفههای کیفیت فرایند تعامل مربی–کودک: پژوهش کیفی
نویسنده : راه پیما آغمیونی، سکینه ؛ سعادتی شامیر، ابوطالب ؛ ابوالمعالی، خدیجه ؛ نویسنده مسئول : درتاج، فریبرز ؛
(13 صفحه - از 65 تا 77 )
کلیدواژه ها: کیفیت فرایند تعامل مربی-کودک مهدکودک
-
مدل یابی روابط ساختاری کمک طلبی تحصیلی دانش آموزان بر اساس خودتعیین گری و شکفتگی: نقش میانجی مشارکت تحصیلی و باورهای انگیزشی
نویسنده : صمصامی، اعظم ؛ شریعت باقری، محمد مهدی ؛ نویسنده مسئول : ذوقی، لیلا ؛
(13 صفحه - از 81 تا 93 )
کلیدواژه ها: باورهای انگیزشی کمک طلبی خودتعیین گری شکفتگی مشارکت تحصیلی
-
تدوین برنامه درمانی شناختی- اجتماعی اختلال های اضطرابی و ارزیابی اثربخشی آن بر نشانه های اضطراب اجتماعی
نویسنده : نجفی فرد، طاهره ؛ عسگری، محمد ؛ برجعلی، احمد ؛ نویسنده مسئول : علیزاده، حمید ؛
(10 صفحه - از 97 تا 106 )
کلیدواژه ها: نوجوانی اضطراب اجتماعی درمان شناختی- اجتماعی
-
مدل ساختاری وجدان تحصیلی بر اساس کفایت اجتماعی با نقش میانجی اشتیاق تحصیلی
نویسنده : احمدپور، روژینا ؛ نجاری، مسعود ؛ آرمند، محمد ؛ نویسنده مسئول : هاشمی، نظام ؛
(10 صفحه - از 110 تا 119 )
کلیدواژه ها: دانش آموزان کفایت اجتماعی وجدان تحصیلی اشتیاق تحصیلی