تابستان 1400 - شماره 60 رتبه علمی-پژوهشی (وزارت علوم)
-
تاثیر منطقهبندی بر برآورد پارامتر توانایی و رتبهبندی آزمودنیها در آزمونهای بزرگ مقیاس
نویسنده مسئول : یونسی، جلیل ؛ نویسنده : موسوی، سید امین ؛
(34 صفحه - از 2 تا 35 )
کلیدواژه ها: منطقهبندی سهمیهبندی آزمون بزرگ مقیاس پارامتر توانایی برآورد آزمون برآورد پارامتر سهمیه منطقه توانایی تحلیل چندسطحی
-
تدوین الگوی طراحی آموزش تفکر مبتنی بر نظریه اجتماعی ـ فرهنگی ویگوتسکی
نویسنده : حیدری، جمشید ؛ ابراهیمی قوام، صغری ؛ پورروستایی، سعید ؛ نویسنده مسئول : علی آبادی، خدیجه ؛
(40 صفحه - از 43 تا 82 )
کلیدواژه ها: اعتبارسنجی درونی نظریه اجتماعی - فرهنگی ویگوتسکی الگوی طراحی آموزشی الگوی طراحی آموزش تفکر ویگوتسکی تفکر مضمون اجتماعی نظریه نظریه اجتماعی ـ فرهنگی
-
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر برنامه ریزی و انعطاف پذیری شناختی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری
نویسنده : فرازجا، مهدی ؛ مجدبان، نگین ؛ افشین، سید علی ؛ نویسنده مسئول : دهقانی، یوسف ؛
(24 صفحه - از 113 تا 136 )
کلیدواژه ها: اختلال یادگیری برنامه ریزی انعطاف پذیری شناختی آموزش ذهنآگاهی آزمون دانشآموزان برنامه درمان
-
مقایسه اثربخشی آموزش مهارتهای معنوی و مهارتهای شناختی- اجتماعی بر جهت گیری نسبت به مدرسه در دانشآموزان دوره ابتدایی
نویسنده : کشاورزی، اعظم ؛ هاشمیان، کیانوش ؛ نویسنده مسئول : ابوالمعالی الحسینی، خدیجه ؛
(30 صفحه - از 139 تا 168 )
کلیدواژه ها: مهارتهای معنوی جهت گیری نسبت به مدرسه مهارتهای شناختی- اجتماعی آموزش مهارت دانشآموزان اجتماعی مؤلفههای احساس تعلق به مدرسه
-
بررسی رابطه بین هویت اخلاقی و سبک های شناختی با سازگاری فردی و اجتماعی در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول
نویسنده مسئول : زارعی، لیلا ؛ نویسنده : شیروانی شیری، علی ؛
(24 صفحه - از 171 تا 194 )
کلیدواژه ها: هویت اخلاقی سازگاری فردی و اجتماعی سبک های شناختی دانش آموزان دختر اجتماعی سبک دانشآموزان سازگاری فردی نوجوانان پژوهش مؤلفههای
-
راهبردهای یادگیری زبان دانشجویان کارشناسی رشتههای زبانهای خارجی دانشگاه فردوسی مشهد
نویسنده : قربانی، مریم ؛ علیزاده، علی ؛ نویسنده مسئول : کامیابی گل، عطیه ؛
(28 صفحه - از 197 تا 224 )
کلیدواژه ها: یادگیری راهبردهای مستقیم راهبردهای غیر مستقیم دانشجویان زبانهای خارجی راهبردهای راهبردهای یادگیری زبان زبان راهبردهای یادگیری دانشجویان
-
ساخت و اعتباریابی مقدماتی مقیاس سنجش ابعاد زورگویی در نوجوانان
نویسنده : عبدی ورمزان، مراد ؛ نویسنده مسئول : حسنی جعفری، فتانه ؛
(23 صفحه - از 226 تا 248 )
کلیدواژه ها: نوجوانان زورگویی سنجش زورگویی ساخت
-
باورهای هوشی و اشتیاق تحصیلی: نقش واسطهگر شناخت اجتماعی
نویسنده مسئول : ریحانی، محمدباقر ؛ نویسنده : درخشان، معراج ؛ شفیعی، مریم ؛ علیزاده، محسن ؛ زارعی، رقیه ؛
(20 صفحه - از 251 تا 270 )
کلیدواژه ها: شناخت اجتماعی اشتیاق تحصیلی باورهای هوشی پژوهش
-
اثربخشی گشتالتدرمانی گروهی بر احساس تعلق به مدرسه در دانشآموزان پسر پایه دهم شهر تهران
نویسنده مسئول : کهربائی کلخوران علیا، محمد ؛ نویسنده : شریفی، مسعود ؛ شکری، امید ؛
(22 صفحه - از 273 تا 294 )
کلیدواژه ها: گروهدرمانی دبیرستان احساس تعلق به مدرسه پایه دهم گشتالتدرمانی گروهی دانشآموزان آزمون مداخله
-
خودکارآمدی و کارآمدی گروهی معلّمان زبان انگلیسی ایرانی به عنوان عوامل پیش بینی کننده رضایت شغلی آنان: رویکرد مدل معادلات ساختاری
نویسنده مسئول : استاجی، معصومه ؛ نویسنده : فتحی، جلیل ؛ امینی فسخودی، عارفه ؛
(32 صفحه - از 296 تا 327 )
کلیدواژه ها: رضایت شغلی خودکارآمدی مدل معادلات ساختاری کارآمدی گروهی معلّمان معلّمان زبان ایرانی معلمان معلمان زبان انگلیسی ایرانی خودکارآمدی معلمان رضایت شغلی معلمان
-
شناسایی شاخص های مطلوب برای فعالیت های یاددهی و یادگیری دروس رشته های علوم انسانی دانشگاه ها و میزان توجه به آنها
نویسنده : باقریان فر، مصطفی ؛ آهنچیان، محمدرضا ؛ نویسنده مسئول : نصر اصفهانی، احمدرضا ؛
(36 صفحه - از 329 تا 364 )
کلیدواژه ها: آموزش عالی رشتههای علوم انسانی دانشگاهها فعالیت یاددهی و یادگیری یاددهی و یادگیری دانشجویان فعالیت شاخص فعالیتهای یاددهی و یادگیری مصاحبه کد