خلاصة:
هدف: تحقیق حاضر به طراحی سیستم نظام جبران خدمات با رویکرد بهبود برند کارفرمایی در بانک رفاه (مطالعه موردی استان مازندران) پرداخته است.
مواد و روشها: روش این تحقیق ازنظر نوع دادهها هم در زمرۀ روشهای کیفی و هم روشهای کمی قرار دارد و به صورت توامان از هر دو روش استفاده شده است، به عبارتی از آنجا که در این پژوهش ابتدا محقق قصد دارد رویکرد مطلوب سیستم نظام جبران خدمات با رویکرد بهبود برند کارفرمایی را با استفاده از مصاحبه با خبرگان و متخصصان دانشگاهی و سازمانی شناسایی کند (مرحله کیفی) و سپس با استفاده از نتایج به دست آمده به طراحی یک ابزار و اجرای آن روی نمونه آماری، به منظور اعتباریابی الگوی حاصله، بپردازد (مرحله کمّی)، لذا میتوان گفت روش تحقیق مورد استفاده ازنظر نوع دادهها روش تحقیق آمیخته (مختلط) است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان و مدیران بانک رفاه استان مازندران میباشند که طبق بررسیهای به عمل آمده و آمار موجود، تعداد کارکنان خبره و ارشد شاغل در شعب بانک رفاه اسان مازندران 100 نفر میباشد. روش نمونهگیری در این طرح با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای میباشد. در این تحقیق نیز چون حجم جامعه محدود است حجم نمونه اولیه 79 نفر برآورد میگردد. در این تحقیق از روش تحقیق کیفی و هم از روش تحقیق کمی استفاده میکنیم در بخش تحلیل کمی به تعیین وزن دقیق ابعاد و معیارها با توجه به پیچیده بودن مدل دشوار میباشد، جهت تحلیل دادهها مدل از روشهای از آمار استنباطی استفاده خواهد شد، تا روابط و وابستگی متقابل بین معیارهای و ابعاد مشخص شود. در این بخش نه تنها روابط میان عوامل را تحلیل خواهد کرد، بلکه وزن دقیق هر یک از عوامل را نیز بدست خواهد آورد. کلیۀ این تجزیه و تحلیلها به وسیلۀ نرم افزار SPSS19 و LISREL 8. 54 انجام گردیده است.
یافتهها: در پایان تحقیق، ضمن ارائه تفصیلی نتایج و یافته¬ها، موارد مذکور جمع بندی شده و پیشنهادات کاربردی مرتبط با آن برای مدیران و کارشناسان و نیز ادامه و پیگیری تحقیقات مشابه در آینده ارائه شده است.
نتیجهگیری: بنابراین میتوان گفت که ازنقطه نظر کارکنان (رضایت از حقوق دریافتی، عادلانه بودن سیستم پرداخت، منطقی بودن سیستم پرداخت، پرداخت بابت اضافه کاری و پاداشهای مالی مستقیم) میتواند موجب ایجاد انگیزه و درنتیجه بهبود برند کارفرمایی شود.
Purpose: The present study has designed a system of service compensation system with the approach of improving the employer brand in the Refah Bank (Case study of Mazandaran province).
Materials and Methods: In terms of data type, the method of this research is in the category of both qualitative and quantitative methods and both methods have been used simultaneously, in other words, because in this research, the researcher first intends to approach Identify the desired system of compensation system with the approach of improving the employer brand by using interviews with experts and academic and organizational specialists (qualitative stage) and then using the results to design a tool and implement it on a statistical sample, in order The resulting model is validated (quantitative step), so it can be said that the research method used in terms of data type is a mixed research method. The statistical population of this study includes the employees and managers of the Refah Bank of Mazandaran Province. According to the studies and available statistics, the number of experienced and senior employees working in the branches of Asan Refah Bank of Mazandaran is 100 people. Sampling method in this design is using stratified sampling method. In this study, because the size of the population is limited, the sample size of 79 people is estimated. In this research, we use both qualitative and research methods. In the quantitative analysis section, it is difficult to determine the exact weight of the dimensions and criteria due to the complexity of the model. In order to analyze the model data, inferential statistics methods will be used. To determine the relationships and interdependencies between criteria and dimensions. In this section, not only will it analyze the relationships between the factors, but it will also obtain the exact weight of each factor. All these analyzes were performed by SPSS19 and LISREL 8.54 software.
Findings: At the end of the research, while presenting the results and findings in detail, the mentioned cases are summarized and related practical suggestions for managers and experts, as well as the continuation and follow-up of similar research in the future.
Conclusion: Therefore, it can be said that from the point of view of employees (satisfaction with the salary received, fair payment system, rational payment system, payment for overtime and direct financial rewards) can motivate and thus improve the employer brand.