خلاصة:
ﻫﺪف از اﻧﺠﺎم ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺮرﺳﯽ ﺗﺎﺛﯿﺮ ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی ﺗﺤﻮل اﻓﺮﯾﻦ و ﺟﻮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﻧﻮآوری در آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﻣﺸﮕﯿﻦ ﺷﻬﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی ﻫﺪف ﮐﺎرﺑﺮدی و از ﻧﻈﺮ ﮔﺮداوری اﻃﻼﻋﺎت ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ از ﻧﻮع ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﺑﻮد. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری ﭘﮋوﻫﺶ ﺣﺎﺿﺮ را ﮐﻠﯿﻪ ﮐﺎرﮐﻨﺎن اداره آﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﺸﮑﯿﻦ ﺷﻬﺮ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﺑﺮ 2190 ﻧﻔﺮ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻣﯽ دﻫﻨﺪ. روش ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮی ﺑﺮای اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ روش ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮی ﺗﺼﺎدﻓﯽ ﺳﺎده ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری ﺑﺮای اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از ﻓﺮﻣﻮل ﮐﻮﮐﺮان ﺑﺮاﺑﺮ 326ﻧﻔﺮ ﺑﻪ دﺳﺖ آﻣﺪ. اﺑﺰار ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده در اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺮای ﺗﺎﯾﯿﺪ رواﯾﯽ و ﭘﺎﯾﺎﯾﯽ آنﻫﺎ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از رواﯾﯽ ﻣﺤﺘﻮا و آﻟﻔﺎی ﮐﺮوﻧﺒﺎخ اﺳﺘﻔﺎده ﮔﺮدﯾﺪه اﺳﺖ. ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺣﺎﮐﯽ از آن ﺑﻮد ﮐﻪ ﺳﺒﮏ رﻫﺒﺮی ﺗﺤﻮل آﻓﺮﯾﻦ و ﺟﻮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﺑﻌﺎد ﺳﺒﮏ ر ﻫﺒﺮی ﺗﺤﻮل آﻓﺮﯾﻦ و اﺑﻌﺎد ﺟﻮ ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ﺑﺮ ﻧﻮآوری ﺗﺎﺛﯿﺮ ﻣﺜﺒﺖ و ﻣﻌﻨﺎداری دارﻧﺪ.
ملخص الجهاز:
با توجه به شکل (٤-٤) مقدار آماره T بدست آمده ٣/٤٥٢ است به گونه اي که اين مقدار بزرگتر از ١,٩٦ مي باشد و فرضيه پژوهش مورد تاييد قرار مي گيرد و مي توان چنين استنباط نمود نفوذ آرماني بر نوآوري سازماني در آموزش و پرورش مشکين شهر تاثير معناداري دارد همچنين با توجه به شکل ٤-٥، ضريب مسير بدست آمده برابر با (١٢٧/ ٠=β)، است ، از آنجا که ضريب مسير بدست آمده مثبت است اين تاثير به صورت مستقيم مي باشد.
با توجه به شکل (٤-٤) مقدار آماره T بدست آمده ٤/١٩٧ است به گونه اي که اين مقدار بزرگتر از ١,٩٦ مي باشد و فرضيه پژوهش مورد تاييد قرار مي گيرد و مي توان چنين استنباط ترغيب ذهني بر نوآوري سازماني در آموزش و پرورش مشکين شهر تاثير معناداري دارد.
با توجه به شکل (٤-٤) مقدار آماره T بدست آمده ٢/٢٨٥ است به گونه اي که اين مقدار بزرگتر از ١,٩٦ مي باشد و فرضيه پژوهش مورد تاييد قرار مي گيرد و مي توان چنين استنباط انگيزش الهام بخش بر نوآوري سازماني در آموزش و پرورش مشکين شهر تاثير معناداري دارد.
با توجه به شکل (٤-٤) مقدار آماره T بدست آمده ٣/٣٢٩ است به گونه اي که اين مقدار بزرگتر از ١,٩٦ مي باشد و فرضيه پژوهش مورد تاييد قرار مي گيرد و مي توان چنين استنباط ملاحظات فردي بر نوآوري سازماني در آموزش و پرورش مشکين شهر تاثير معناداري دارد.