خلاصة:
بانکداری همراه یکی از شاخهها و کاربردهای اصلی تجارت سیار است. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی برای تحلیل تاثیر بانکداری همراه بر تعاملات مشتریان و رضایت آنها با استفاده از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل تعداد نامحدود مشتری میباشد که با استفاده از جدول مورگان تعداد 384 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شده است. ابزار اندازهگیری این پژوهش پرسشنامه استاندارد بود. به دلیل غیرعادی بودن، دادههای تحقیق با استفاده از نرم افزار SMART PLS 3 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل نشان داد که عامل سازگاری بر رضایت مشتری تاثیر معناداری دارد. سودمندی درک شده تاثیر معناداری بر رضایت مشتری ندارد. ریسک درک شده بر رضایت مشتری تاثیر بسزایی دارد. هزینه نوآوری تاثیر بسزایی بر رضایت مشتری دارد. ریسک پذیری تاثیر معنی داری بر رضایت ندارد. عامل سازگاری تاثیر بسزایی در تعامل با مشتری دارد. سودمندی درک شده تاثیر قابل توجهی بر تعاملات مشتری دارد. ریسک درک شده تاثیر قابل توجهی بر تعاملات مشتری دارد. هزینه نوآوری تاثیر قابل توجهی بر تعامل با مشتری ندارد. ریسک پذیری تاثیر قابل توجهی بر قصد مشتری برای استفاده دارد.
In Mobile banking is one of the main branches and
applications of mobile commerce. The current
research was conducted with the aim of providing a
model to analyze the impact of mobile banking on
customer interactions and their satisfaction using the
structural equation modeling approach. The statistical
population of this research includes an unlimited
number of customers, and 384 people have been
considered as a sample using Morgan's table. The
measurement tool of this research was a standard
questionnaire. Due to non-normality, research data
were analyzed using SMART PLS 3 software. The
results of the analysis showed that the compatibility
factor has a significant effect on customer satisfaction.
Perceived usefulness has no significant effect on
customer satisfaction. Perceived risk has a significant
effect on customer satisfaction. The cost of innovation
has a significant impact on customer satisfaction. Risk
taking has no significant effect on satisfaction.
Compatibility factor has a significant impact on
customer interactions. Perceived usefulness has a
significant impact on customer interactions. Perceived
risk has a significant impact on customer interactions.
The cost of innovation does not have a significant
effect on customer interactions. Risk-taking has a
significant effect on the customer's intention to use.