Abstract:
هدف از این پژوهش حاضر طراحی مدل فرهنگ مدیریت فرآیند کسبوکار بر عملکرد مالی در سیستم بانکداری بوده است. این تحقیق از نظر هدف، پژوهشی کاربردی و در دسته تحقیقهای علّی قرار دارد. جامعهی آماری مورد مطالعه شامل مدیران و معاونان بانکهای شهر اراک بوده است که برای سنجش وضعیت موجود از پرسشنامه 28 سوألی استفاده شد بنابراین روش گردآوری میدانی بوده است و پس از تأیید روایی و پایایی جهت جمعآوری دادهها مورد استفاده قرار گرفت. در این تحقیق برای بررسی روابط بین اجزاء مدل از مدلیابی معادلات ساختاری استفاده شده است همچنین از نرمافزار لیزرل برای تجزیه و تحلیل فرضیهها استفاده شده است. با توجه به تجزیه و تحلیل دادهها، نتایج حاکی از آن بوده است که مشتری گرایی، برتری، مسئولیتپذیری و کار گروهی بر فرهنگ مدیریت فرآیند کسبوکار تأثیر دارد و همچنین فرهنگ مدیریت فرآیند کسبوکار بر عملکرد مالی تأثیر دارد.
Machine summary:
نتایج به دست آمده از این تحقیق که با استفاده از روش معادلات ساختاری و با نرم افزار پی ال اس انجام پذیرفت نشان داد که چهار عامل مشتری گرایی با ابعاد (چشم انداز داخلی و چشم انداز خارجی )، برتری های سازمانی با ابعاد (پیشرفت مداوم و نوآوری )، مسئولیت پذیری با ابعاد (پاسخگویی و تعهد) و کار گروهی با ابعاد (ساختار رسمی و ساختار غیر رسمی ) تأثیر مثبتی بر ایجاد فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار دارند.
(رجوع شود به تصویر صفحه) نمودار ٢ - مدل استاندارد برای فرضیه های تحقیق / 76 در این تحقیق به بررسی تأثیر شاخص های مشتریگرایی ، برتری، مسئولیت پذیری و کار گروهی بر فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار و عملکرد مالی در بانک های شهر اراک پرداخته شده و نتایج در جدول (٢) ارائه شده است .
با توجه به نتایجی که برای این فرضیه به دست آمده است مشخص میشود که مشتری گرایی تأثیر مثبت و معناداری بر فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار در بانک های شهر اراک دارد لذا این فرضیه پذیرفته شده است .
ارائه شود میتوان نتیجه گرفت عملکرد کسب وکار افزایش خواهد یافت لذا با توجه به نتایجی که برای این فرضیه به دست آمده است مشخص میشود که مسئولیت پذیری تأثیر مثبت و معناداری بر فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار دارد.
لذا با توجه به نتایجی که برای این فرضیه به دست آمده است مشخص میشود که کار گروهی تأثیر مثبت و معناداری بر فرهنگ مدیریت فرآیند کسب وکار دارد.