Abstract:
هدف از این پژوهش بررسی برنامه های ایجاد تغییر مورد استفاده در فعالیت های تحول سازمان در شرایط کنونی است این برنامه های ایجاد تغییر، فنون و روش های طراحی برای تغیر فرهنگ سازمان بوده و حرکت آن را از وضعیت موجود به جایی که اعضای سازمان خواهان رسیدن به آن هستند را ممکن می سازند و آنها را قادر می سازد تا اعمال خود را بهبود ببخشند تغییرات سازمانی بسیار سخت، پیچیده، مبهم و در عین حال گریز ناپذیرند. پژوهش ها نشان داده اند که برنامه ریزی، هدایت و حفظ تغییرات سازمانی بسیار مشکل و احتمال موفقیت آنها اندک است.
The purpose of this study is to examine the programs of change used in the transformation activities of the organization in the current situation. These programs are changes, techniques and design methods to change the culture of the organization and move it from the current situation to where members want to reach It enables them and enables them to improve their actions. Organizational changes are very difficult, complex, and ambiguous and at the same time inevitable. Research has shown that planning, directing and maintaining organizational change is very difficult and unlikely to succeed.
Machine summary:
بررسی برنامه های ایجاد تغییر در تیم ها فرهاد کیانفر *1 سمیه حاتمی 2 سیدمحمد قاضی مرعشی 3 تاریخ دریافت: 24/10/1399 تاریخ چاپ: 09/11/1399 چکیده هدف از این پژوهش بررسی برنامه های ایجاد تغییر مورد استفاده در فعالیت های تحول سازمان در شرایط کنونی است این برنامه های ایجاد تغییر، فنون و روش های طراحی برای تغیر فرهنگ سازمان بوده و حرکت آن را از وضعیت موجود به جایی که اعضای سازمان خواهان رسیدن به آن هستند را ممکن می سازند و آنها را قادر می سازد تا اعمال خود را بهبود ببخشند تغییرات سازمانی بسیار سخت، پیچیده، مبهم و در عین حال گریز ناپذیرند.
اسنی و رینارد 2 شرایط مساعد به کار گیری تیم را این گونه بر شمرده > 1- کار مورد نظر پیچیده ب > 2- خلاقیت زیادی مورد نیاز ب > 3- یادگیری بالای نیروی کار لازم ب > 4- تعهد بالا مطلوب ب > 5- اجرای کار نیاز به همکاری داشته ب > 6- کار یا هدف چند وظیفه ای ب > مراحل استقرار تیم های > گریفین بیان می کند که استقرار تیم ها در سازمان مستلزم طی مراحلی است که عبارتند از (زمانی،13 > طرح ریزی تغییر: برنامه ریزی، تدارکات و آموزش پیش نیازهای استقرار تیم های کاری درسازمان ها هس > تصمیم گیری: شامل امکان سنجی و تصمیم گیری مدیران عالی مبنی بر ایجاد سازمانی مبتنی بر تیم می ب > مقدمات استقرار: شامل مشخص کردن اهداف تشکیل تیم، جایگاه تیم، طراحی تیم و طرح انتقال اختیار می ب Donnellon Snee & Reynard طرح اسقرار: شامل مرحله شروع (آغاز ایجاد تیم ها)، مرحله آشفتگی (ایجاد تیم ها به صورت آشفته و بدون انسجام در سازمان)، تیم های متمرکز (تحت نفوذ مدیران)، تیم های شکل یافته و خودگردان می باشد.