Abstract:
پژوهش کاربردی حاضر با هدف ارایه الگوی مدل خلق ارزش برای مشتریان بانکها در فرایند خلق مشترک ارزش برند توسط مشتریان بانکها ( مورد مطالعه بانک شهر) میباشد تحقیق حاضر در زمره پژوهش های ترکیبی جامعه اماری بخش کمی شامل کلیه مشتربان بانک شهر واقع در استان تهران هستند که با توجه به نامحدود بودن جامعه با استفاده از جدول مورگان و کرجسی 384 نفر به عنوان حجم نمونه با توجه به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند.جهت گردآوری داده ها در بخش کیفی از مصاحبه و در بخش کمی از پرسشنامه استفاده شد که روایی آن با نظرات خبرگان و پایایی با آلفای کرونباخ تایید شد.به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل محتوای کیفی و معادلات ساختاری با نرم افزار PLS استفاده شد.نتایج نشان داد که ابعاد مدل شامل انگیزش مشتری،ارزش مشتری،عوامل سازمانی،تجربه مشتری،وفاداری مشتری و تصویر ذهنی مشتری هستند و مدل از برازش مناسبی برخودار است.
review of the trends in the banking system in our country also confirms the fact that financial services providers, including public and private banks, financial and credit institutions and credit unions, are gradually moving towards a more competitive environment with more products and services. the aim of the present study is to design and implement a value creation model for bank customers in the process of creating a common brand value. According to its objectives and in terms of the process of doing the work, the present research is a descriptive research and exploratory survey. The statistical population in the qualitative section is composed of bank managers of Bank shahr branches located in Tehran province method until theoretical saturation, . The Qualitative interview and in a small part of the questionnaire was used, the validity of which was confirmed by expert opinions and reliability with Cronbach's alpha. In order to analyze the data, qualitative content analysis and structural equations were used with PLS software. The results showed that The dimensions of the model include customer motivation, customer value, organizational factors, customer experience, customer loyalty and image They are the mind of the customer and the model has a good fit.
Machine summary:
ارائه الگوي مدل خلق ارزش براي مشتريان بانک ها در فرايند خلق مشترک ارزش برند (موردمطالعه : بانک شهر) حميدرضا کجوري ١ تاريخ دريافت مقاله : ٩٩/٠٦/٢٣ تاريخ پذيرش مقاله : ٩٩/٠٧/١٦ وحيد رضا ميرابي ٢ حسين صفرزاده ٣ چکيده پژوهش کاربردي حاضر با هدف ارائه الگوي مدل خلق ارزش براي مشتريان بانک ها در فرايند خلق مشترک ارزش برند ميباشد که در سال ١٣٩٨ انجام گرفته است اين پژوهش در زمره پژوهش هاي ترکيبي بوده که در دو مرحله کمي و کيفي اجرا گرديد تحقيق حاضر جزء تحقيقات توصيفي و پيمايشي از نوع اکتشافي کاربردي است .
در اين راستا هدف پژوهش حاضر پاسخ گوئي به اين سؤال اصلي است که طراحي و تبيين مدل خلق ارزش براي مشتريان بانک ها در فرايند خلق مشترک ارزش برند چگونه خواهد بود؟ ادبيات نظري تحقيق خلق ارزش مشترک مفهوم خلق ارزش مشترک اولين بار توسط مايکل پورتر و کرامر در سال ٢٠١١ در مجله هاروارد بيزينس ريويو٧ مطرح گرديد.
در اين رويکرد ارتباط و تعامل مستمر ميان مشتري و شرکت به روشي مديريت ميشود که در نهايت ، از يک سو، شرکت به خلق ارزش مشترک با مشتريان تشويق شده و از سوي ديگر در اين بين نيازهاي مورد نظر مشتريان نيز برطرف شود.
Marketing Capability, Brand Equity, and Marketing Performance: an Empirical Investigation of Exporting Businesses in Thailand, International Journal of Strategic Management; 14(2), 87.
International Journal of Research in Marketing, Vol. 23, No. 1, pp.
International Journal of Research in Marketing, Vol. 23, No. 1, pp.