Abstract:
هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان خلاقیت معلمان ابتدایی شهرستان دهگلان بوده است . جامعه آماری پژوهش حاضر ، تمام معلمان پایه های اول تا ششم هستند که تعداد نفرات آن ها ٣١٢ نفر است . حجم نمونه با استفاده از فرمول نمونه گیری مورگان ١٦٢ نفر برآورد شد و این تعداد با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای از بین جامعه ی آماری انتخاب شده است . ابزار تحقیق شامل پرسشنامه استاندارد پرسشنامه ی خلاقیت عابدی (پایایی ٠/٩٥) می باشد.
Machine summary:
جامعه آماري پژوهش حاضر ، تمام معلمان پايه هاي اول تا ششم هستند که تعداد نفرات آن ها ٣١٢ نفر است .
حجم نمونه با استفاده از فرمول نمونه گيري مورگان ١٦٢ نفر برآورد شد و اين تعداد با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي از بين جامعه ي آماري انتخاب شده است .
مربي يا معلمي که مي خواهد يک کلاس ويژ ه ي پرورش خلاقيت را اداره کند و يا اين که علاقمند است در جريان تدريس روزمره ي خود به طور جدي پرورش خلاقيت دانش آموزان را هم مدنظر داشته باشد، اگر چنان چه از خصوصيات و نگرش هاي ويژ ه اي که با ماهيت و فرآيند خلاقيت مناسبت دارد ، برخوردار باشد ،مطمئنا در کار خود بسيار موفق تر عمل خواهد کرد.
جامعه ي آماري اين پژوهش شامل کليه ي اساتيد معلمين مقطع ابتدائي شهرستان دهگلان مي باشد که براساس آخرين آمار به دست آمده از اداره ي آموزش شهرستان دهگلان ، تعداد کل جامعه ي آماري ٣١٢ نفر حجم نمونه با استفاده از فرمول نمونه گيري مورگان ، ١٦٢ نفر برآورد شد و اين تعداد با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي از بين جامعه ي آماري انتخاب شده است .
جدول ١ : حجم جامعه و نمونه اساتيد (به تصویر صفحه مراجعه شود) ابزار اندازه گيري اين پژوهش پرسشنامه خلاقيت عابدي مي باشد.
Check dimensions of creativity (fluency, flexibility, originality, elaboration on the details of academic achievement), First National Conference on Psychology(in Persian).