Abstract:
مساله-ای که امروزه باید مورد توجه قرار گیرد این است که شرکتها باید باور داشته باشند که هرگونه اقدامی برای حفظ
مشتریان» کاری مفید وسودمند است چراکه بیشتر تحقیقات نشان میدهند که هزینه جذب مشتری جدید در عمل بارها از
هزینه حفظ مشتری فعلی بیشتر است و نیز سودآوری مشتریان فعلی براین فرض استوار است که ارزش چرخه حیات آنها
مثبت باشد. محققان عقیده دارند که بالا بردن کیفیت خدمات و رضایت کلی مشتری از عواملی هستند که باعث وفاداری
بیشتر مشتری میگردد. از این رو تحقیق حاضر با هدف بررسی و ارزیابی عملکرد رضایتمندی مشتریان در شرکت ایران
تابلو بعد از تست و تحویل محصولات در بازه زمانی ۱۳۹۶-۱۳۹۲ انجام شده است. نتایح پایش» ارزیابی و تحلیل
رضایتمندی مشتریان نشان میدهد که توجه به اهداف کیفی تعیین شده به جچهت سال ۱۳۹۶ در نیمه دوم سال ۱۳۹۶
اکثریت عوامل رضایت مشتری در مقایسه با نیمه اول سال ۱۳۹۶ بالاتر از اهداف کیفی تعیین شده می باشد. اما کیفیت
خدمات پس از فروش در نیمه دوم سال ۰۱۳۹۶ 1:۸۰ میباشد که کمتر از اهداف تعیین شده است که لازم است ضمن
مشخص نمودن علل آن» اقدام اصلاحی جهت بهبود وضعیت رضایت مشتری بعد از تحویل مشخص و اجرائی گردد.
Machine summary:
ارزیابی عملکرد رضایت مشتری مطالعه موردی: شرکت ایران تابلو حمیدرضا صالحی 1 , , تاریخ دریافت: 26/07/1401 تاریخ پذیرش: 21/08/1401, کد مقاله: 66515, چکـیده مسالهای که امروزه باید مورد توجه قرار گیرد این است که شرکتها باید باور داشته باشند که هرگونه اقدامی برای حفظ مشتریان، کاری مفید وسودمند است چراکه بیشتر تحقیقات نشان میدهند که هزینه جذب مشتری جدید در عمل بارها از هزینه حفظ مشتری فعلی بیشتر است و نیز سودآوری مشتریان فعلی براین فرض استوار است که ارزش چرخه حیات آنها مثبت باشد.
از این رو تحقیق حاضر با هدف بررسی و ارزیابی عملکرد رضایتمندی مشتریان در شرکت ایران تابلو بعد از تست و تحویل محصولات در بازه زمانی 1392-1396 انجام شده است.
اما کیفیت خدمات پس از فروش در نیمه دوم سال1396 ، 80% میباشد که کمتر از اهداف تعیین شده است که لازم است ضمن مشخص نمودن علل آن، اقدام اصلاحی جهت بهبود وضعیت رضایت مشتری بعد از تحویل مشخص و اجرائی گردد.
بنابرا Otto, A Ardani, W El-Adly, M DAM, S.
جوانمرد و حسینی(1392) تحقیقی با عنوان"تعیین ارتباط بین تصویر ذهنی از فروشگاه، بعد مسافت، رضایت مشتری و نیات رفتاری خریداران (مطالعه موردی فروشگاه زنجیره ای شهروند تهران) انجام دادهاند.
لذا در این پژوهش ارتباط بین تصویر ذهنی از فروشگاه، رضایت مشتری، نیات رفتاری مشتریان و بعد مسافت مورد بررسی قرار گرفته است.
شرکت ایران تابلو در جهت بررسی و ارزیابی عملکرد رضایت مشتریان خود، عملکرد رضایت مشتری در حین و بعد از تست و تحویل محصولات را مورد بررسی قرار داده است.