Abstract:
اگرچه نظریه رمانتیک در خصوص انواع ادبی،با نگرش فلسفی خود،به ارائه تقسیمبندیهایی از آثار نائل میشود که با دیدگاههای ادبی و غیر فلسفی پیش از خود منطبق است،اما این نظریه سعی دارد تا پیدایش این طبقهبندیها را،نه محصول نگاه تحلیلگر منتقدان ادبی،که برپایه معیارهای شکلی یا محتوایی به تفکیک آثار و قرار دادن هریک از آنها در طبقه خاص خود اقدام میکنند،بل نتیجه طبیعی حرکت تاریخ و تحول روان آدمی معرفی کند.با وجود اینکه همه پیروان این نظریه بر این باورند که وجود"تفاوت"در آثار ادبی و در نتیجه قرار گرفتن آنها در انواع مختلف ادبی حاصل کشاکش نیروهای درونی آدمی است،هریک از آنان به این تمایلات درونی از دیدگاه خود نگریسته و در نتیجه طبقهبندیهایی متفاوت از یکدیگر ارائه دادهاند.
در بحث حاضر قصد داریم تا تحلیل خود را از طبقهبندی آثار آغاز کنیم و پس از گذر از نوع شناختی فلسفی رمانتیکها،با توجیه این نگرش فلسفی،از طریق اشاره به تمایل خالقان آثار معاصر برای التقاط انواع،به آن پایان بخشیم.
Machine summary:
"دیگر اصالت این نظریه را آنچنانکه شایسته آن است نمودار نمیکند،ما نیز پیش از پرداختن
ارتباطی که در حال بر قراری است،به نوبه خود به ترتیب به پیدایش انواع شعر غنایی(مانند
فیلسوف معروف قرن باستان و تمام قرون(724-743 قبل از میلاد) برای این شاخه در نظر گرفته میشود نیز قابل مشاهده است.
نوع نگرش نویسنده به آثار ادبی به منظور یافتن نقطه تمایز آنها بسیار حائز اهمیت است.
میکند)مورد تأیید نویسنده است،چرا که این طرز بیان شاعر عاری از فریبکاری است و
mode de la rePre?sentation جایگاهی برای شعر غنایی در نظر گرفته نشده است.
که در دوران باستان این نوع وجود نداشته است،بلکه طبیعت آن به گونهای بوده است که در
دراماتیک است و ترکیبی از دو نوع پیشین خود میباشد مییابد؛حال آنکه در تاریخ غرب،نوع
غنایی با شکل ذهنی خود نوع دراماتیک با شکل عینی را به دنبال دارد و ترکیب این دو در نوع
سرشت شعر غنایی قهرمانانه،سرشت حماسه ایدهآل و سرشت تراژدی ساده دلانه است.
اینچنین است که هولدرین توجه را به این نکته جلب میکند که در هر نوع ادبی سه تعیینکننده
درونی به بیان ساده خود اکتفا نکرده و با تلاش در جهت رسیدن به یک پاسخ،به عالم خارج اما آشیل مستحق این سرزنش نیست و اینکه او را مورد عفو قرار دهیم،لطفی در حق او
تنها با درآمیختگی و تلفیق انواع به اوج خود میرسد،دیدیم که گونه ادبی برتر برای برادران
شعر غنایی را به دنبال میکشند و در همان حال مقدمهای برای ظهور نوع درام هستند.
,Les Diffe?rents modes de la Poe?sie et Sur la diffe?rence des genres Poe?tiques(oe?uvres, "