خلاصه ماشینی:
"(Wickhamاﻟﺒﺘــﻪ در ﻣــﻮرد اﯾــﻦ ﺳــﺎزﻣﺎن در ﮔــﺬر زﻣــﺎن ﻧــﺎم ﻧﻬــﺎدهاﻧــﺪ ,(Wickham )1102 رواﺑﻂ ﺑﯿﻦاﻟﻤﻠﻞ، اﺧﻮاناﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺗﻮﺟﻪ داﺷﺖ ﮐـﻪ اﯾـﻦ ﺟﻤﺎﻋـﺖ ﺟﺮﯾـﺎﻧﯽ ﯾـﮏدﺳـﺖ ﻧﯿﺴـﺖ و دوره ﻧﺨﺴﺖ، ﺷﻤﺎره ﯾﮑﻢ، ﻫﻢاﮐﻨﻮن دﺳﺖﮐﻢ ﺳﻪ ﮔﺮوه را ﻣﯽﺗﻮان در آن ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﮐﺮد؛ اوﻟﯽ ﻓﺮاﮐﺴﯿﻮن دﻋﻮت ﮐـﻪ ﭘﺎﯾﯿﺰ 0931 از ﻧﻈﺮ اﯾﺪﺋﻮﻟﻮژﯾﮏ ﻣﺤﺎﻓﻈﻪﮐﺎر اﺳﺖ و در ﮐﻤﯿﺘﻪ رﻫﺒﺮی و ﺷﺎﺧﻪﻫﺎی ﻣﺤﻠﯽ ﺣﻀـﻮر ﻗﺪرﺗﻤﻨـﺪی دارد؛ ﻣﻨﺒـﻊ اﺻـﻠﯽ ﻗـﺪرت اﯾـﻦ ﻓﺮاﮐﺴـﯿﻮن ﮐﻨﺘـﺮل آن ﺑـﺮ ﻓﻌﺎﻟﯿـﺖﻫـﺎی ــ ـ ـ ــ ـ ﺑﻮروﮐﺮاﺗﯿﮏ و ﺗﺨﺼﯿﺺ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﺳﺖ و اﻟﺒﺘﻪ ﭼﻮن ﮐﻨﺘﺮل ﺟﺎﻣﻌﻪﭘﺬﯾﺮی اﻋﻀﺎی ﺟﺪﯾـﺪ را ﺑﺮﻋﻬﺪه دارد در ﻣﯿﺎن ﺟﻮاﻧﺎن ﺑﻪوﯾﮋه از ﻧﻮاﺣﯽ روﺳﺘﺎﯾﯽ، وﻓﺎداری ﻗﺎﺑﻞ ﺗـﻮﺟﻬﯽ را ﺗﺤﺼﯿﻞ ﮐﺮده اﺳﺖ؛ ﺟﺮﯾﺎن دوم ﮐﻪ ﻣﯽﺗﻮان آن را ﻣﺤﺎﻓﻈـﻪﮐـﺎران ﻋﻤـﻞﮔـﺮا ﻧﺎﻣﯿـﺪ و ﺑﻪﻧﻈﺮ ﻣﯽرﺳﺪ ﮐﻪ ﺟﺮﯾﺎن اﺻﻠﯽ اﺧﻮاناﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻣﺤﺎﻓﻈـﻪﮐـﺎری ﻣـﺬﻫﺒﯽ را ﺑـﺎ ﺑﺎور ﺑﻪ ﻣﺸﺎرﮐﺖ ﺳﯿﺎﺳﯽ درﻫﻢ ﻣﯽآﻣﯿﺰد؛ ﮔﺮوه ﺳﻮم ﻧﯿﺰ اﺻﻼحﻃﻠﺒﺎﻧﯽ ﻫﺴـﺘﻨﺪ ﮐـﻪ از ﺑﺮداﺷﺖﻫﺎی ﻧﻮﮔﺮاﯾﺎﻧﻪ از اﺳﻼم دﻓﺎع ﻣﯽﮐﻨﻨـﺪ و ﺗـﺮﺟﯿﺢ ﻣـﯽدﻫﻨـﺪ ﮐـﻪ ﻫﻤﭽﻨـﺎن در اﺧﻮاناﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﺑﺎﻗﯽ ﺑﻤﺎﻧﻨﺪ.
ﺑﻪﻃﻮرﮐﻠﯽ ﻫﻤﺎنﻃﻮر ﮐﻪ آﻣﺎرﻫﺎ و ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﯽﻫﺎ ﻧﻤﺎﯾﺎن ﻣﯽﮐﻨﺪ ﻫﻮﯾـﺖ دﯾﻨـﯽ ﻣـﺮدم ﻣﺼﺮ ﺑﺴﯿﺎر ﻋﻤﯿﻖ ﺑﻮده و دﯾﻦ ﺑﺨﺸﯽ از زﻧﺪﮔﯽ اﺟﺘﻤـﺎﻋﯽ ﻣـﺮدم ﻣﺤﺴـﻮب ﻣـﯽﺷـﻮد و اﮐﺜﺮﯾﺖ ﻗﺎﻃﻊ ﻣﺮدم ﻣﺼﺮ ﺑﻪ ﭘﯿﻮﻧﺪ دﯾﻦ و ﺳﯿﺎﺳﺖ و اﺟﺮای ﺷـﺮﯾﻌﺖ ﺑـﺎور دارﻧـﺪ؛ اﯾـﻦ ﻋﻮاﻣﻞ، ﺑﺴﺘﺮ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﺑﺮای ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺟﺮﯾﺎﻧﺎت ﻣﺬﻫﺒﯽ اﯾﺠﺎد ﮐﺮده اﺳﺖ؛ ﺑﻪﻃﻮریﮐﻪ ﻋﻤـﻼ ﻣﻬﻢﺗﺮﯾﻦ اﭘﻮزﯾﺴﯿﻮن ﺣﮑﻮﻣﺖ ﻫﺎی ﻣﺼﺮی ﭘﺲ از اﺳﺘﻘﻼل، ﺟﺮﯾﺎﻧﺎت اﺳﻼمﮔﺮا ﺑﻮدهاﻧـﺪ و ﻫﻢاﮐﻨﻮن ﻧﯿﺰ اﺧﻮاناﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﻗﺪرﺗﻤﻨﺪﺗﺮﯾﻦ و ﻣﻨﺴـﺠﻢ ﺗـﺮﯾﻦ ﺟﺮﯾـﺎن ﺳﯿﺎﺳـﯽ ﮐﺸـﻮر اﺳﺖ و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺟﺮﯾﺎن ﻣﺬﻫﺒﯽ ﻧﻮﮔﺮاﯾﯽ ﭼـﻮن اﻟﻮﺳـﻂ ﻧﯿـﺰ روﻧـﺪ روﺑـﻪ رﺷـﺪی دارد؛ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﻣﯿﻠﯿﻮنﻫﺎ ﻧﻔﺮ از ﺳﻠﻔﯽﻫﺎی ﻣﺼﺮی ﮐـﻪ در ﻣﺴـﺎﺟﺪ و ﻣـﺪارس دﯾﻨـﯽ و اﻧﺠﻤﻦ ﻫﺎی ﺧﯿﺮﯾﻪ ﺣﻀﻮر دارﻧﺪ اﺷﺎره ﮐﺮد؛ ﮔﺴﺘﺮش و رﯾﺸـﻪ دواﻧـﯽ اﺳـﻼمﮔﺮاﯾـﺎن در ﻋﻤﻖ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺼﺮ از روﺳﺘﺎﻫﺎ ﮔﺮﻓﺘـﻪ ﺗـﺎ ﺷـﻬﺮﻫﺎ و از اﻧﺠﻤـﻦﻫـﺎی ﺧﯿﺮﯾـﻪ و ﻧﻬﺎدﻫـﺎی ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺗﺎ ﺗﺸﮑﯿﻼت ﺻﻨﻔﯽ و ﺷﻐﻠﯽ ﺑﺎﻋﺚ ﺷﺪه ﮐﻪ ﭘﺎﯾﮕﺎه اﺟﺘﻤـﺎﻋﯽ اﺳـﻼمﮔﺮاﯾـﯽ ـ ﺑـﺎ ﺑﺮداﺷﺖﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ ـ ﺑﺴﯿﺎر وﺳﯿﻊﺗﺮ از ﺳﮑﻮﻻرﻫﺎ ﺑﺎﺷﺪ؛ اﯾﻦ اﻣـﺮ در ﻧﻈﺮﺳـﻨﺠﯽﻫـﺎی ﭘﺲ از اﻧﻘﻼب ﻣﺼﺮ ﻧﯿﺰ ﻣﺘﺠﻠﯽ ﺑﻮده و ﺧﻮد ﺑﺎﻋﺚ ﻧﮕﺮاﻧﯽ ﻏﺮﺑﯽﻫﺎ ﺷﺪه اﺳﺖ."