خلاصه ماشینی:
"بازاریابی که در واقع واژهای است که به جای کلمه "Marketing در زبان فارسی مورد استفاده قرار میگیرد از ضروریات مسلم ادامه حیات شرکتها و سازمانهایی است که قصد دارند بدون تسلیم در برابر تغییر،حضوری آگاهانه و فعال در بازار داشته باشند.
گویی دستاندرکاران این صنف فرهنگی-اقتصادی نیز به این نتیجه رسیدهاند که مشتریان محصولات آنها همین تعداد اندکی هستند که به آنان مراجعه میکنند و استفاده از فنون بازاریابی مشکلی از آنها حل نخواهد کرد.
ولی واقعیت اینچنین نیست و بازار کتاب نیز همانند سایر مراکز اقتصادی برای ادامه حیات و پیشرفت نیازمند به تبلیغات سودمند،معرفی تولیدات و تواناییها و استفاده از سایر فنون بازاریابی دارد.
آشنایی با علم بازاریابی و تلاش در جهت راهیابی به بازارهای جهانی از طریق شرکت در نمایشگاههای بین المللی کتاب میتواند راهکار مناسبی برای معرفی آثار مکتوب و در نتیجه فرهنگ،هنر و پیشرفتهای علمی کشورمان به سایر کشورهای جهان و بدستآوردن سهم بیشتری از بازارهای جهانی در این زمینه باشد."