Skip to main content
فهرست مقالات

فلسفه هنر و بازیهای ویدیویی

نویسنده:

مترجم:

(6 صفحه - از 24 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : هنر، هنر و بازیهای ویدیویی، فیلم، تعریف، استدلال، بازی‌های رایانه‌ای نیازمند قواعدی، گونه‌های هنری عوامانهء جدید، فیلسوفان هنر، بازی‌های رایانه‌ای و رسانه‌های تعاملی، موضوع

خلاصه ماشینی:

"اگر چنین است،زیر نام کدام قسم از هنر قرار می‌گیرند؟آیا ارتباط نزدیک‌تری با فیلم‌ دارند یا مشابه هنرهای نمایشی،نظیر رقص هستند؟شاید همسانی بیشتری با بازی‌ها و ورزش‌های رقابتی،نظیر شیرجه و شطرنج دارند؟آیا می‌توان بازی‌های رایانه‌ای یا حتی بازی را تعریف کرد؟غالبا گفته می‌شود بازی‌های رایانه‌ای دارای تأثیر متقابل هستند. تلاش‌های ژورنالیستی پرشماری نیز برای بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای خارج از حوزهء هنر هستند،انجام شده است-و تعداد مشابهی از پرونده‌های دادگاهی نیز با این نظر هم‌سو هستند-ولی هیچ‌کس جایگاه این موضوع را به طور دقیق،تعیین نکرده است. سیلن‌20و زیمرمن‌21در کتاب درسی جدید و بسیار مفید خود به‌ نام Rules of Play یک کتاب‌شناسی زیرنویسی‌شده و بحثی در زمینهء برخی تعاریف بازی‌ رایانه‌ای ارائه می‌دهند در کتاب The Mediume of the Video Game نیز مارک‌ ولف‌22مجموعه‌ای از شرایط را برای آنچه که قرار است بازی رایانه‌ای باشد،مطرح می‌کند که‌ عبارت است از: قواعد،کشمکش،نتیجهء ارزشمند و توانایی بازیگر."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.