چکیده:
معمولا خلاقیت در نظام تعلیم و تربیت موضوعی فراموش شده است. با این حال از سال 1980 نقش و جایگاه مدرسه در پرورش خلاقیت، اهمیت بیشتری پیدا کرد. خلاقیت را باید تخیلی کاربردی دانست که هدفش ایجاد تمرکز برای نوآوری است. مدرسه در نظام تعلیم و تربیت نقشی مهم در ایجاد نوآوری سازنده در دانشآموزان و ایجاد نگرشهای نوین در آنها دارد. امروزه در مدارس مدرن از فناوریهای یادگیری نوینی برای پرورش خلاقیت دانشآموزان استفاده میشود. خلاقیت فنآورانه و خلاقیت دیجیتالی از انواع فنآوریهای نوین یادگیری هستند که کاربرد زیادی یافته است. در یک مقایسه با حوزه خلاقیت دیجیتالی بدلیل داشتن تنوع بیشتر تاثیرات قدرتمندتری در بارورسازی خلاقیت دانشآموزان نسبت به خلاقیت فنآورانه دارد. با این حال، حوزه آموزش و پرورش بهتر از هر دو نوع فنآوریهای نوین یادگیری برای پرورش خلاقیت دانشآموزان ایرانی استفاده میکند.
خلاصه ماشینی:
"بنابراین، عمل خلاقه در افراد Sarsani Ryhammar and & Borlin National advisory committee on creative and cultural education باید در قالب افکار، نظریهها، فرمولها، کاری هنری، صنعتی و...
بنابراین، در تعلیم، تربیت بیشتر از تربیت افراد برای کارکردن و هنجارمندی، به پرورش ذهن و مهارتهای Craft and Jeffrey Saville Mind Silberman Chadha خلاق نیاز است.
بدون شک نظام Bredo Lave rogoff تعلیم و تربیت نیز موقعیتی اجتماعی و ارتباطی است که با در اختیار گرفتن مناسب فنآوریها و تعاملات سازنده با دانشآموزان، میتواند به پرورش ذهن خلاق در آنها کمک کند.
با این حال باید دانست که Polani Rusell and mcguigan velev Digital entertainment سرگرمیهای دیجیتالی، دارای طبقهبندیهای متفاوتی همچون (علمی، تحقیقاتی، آزمایشی و هنری) هستند که میتواند در نظام مدرسهای مورد استفاده قرار گرفته و محرک خلاقیت و قدرت چالشگری دانشآموزان باشد.
تحلیل شرایط یادگیری درکلاسهای درسی مدارس ما نشان میدهد که در نیل به رسالتی که پرورش دانشآموزانی را در نظر دارد که با دنیای اطراف خود تعاملی پویا داشته و از نگرش، احساس و رفتارهای نو و ارزشمند برخوردار باشند، باید به نکات راهبردی زیر توجه کرد: 1- خلاقیت، موضوعی مقطعی نیست که با یکبار پرداختن به آن جان کامل گیرد و درخشان شود بلکه موضوعی است که باید در نظام یادگیری ما جای همیشگی داشته باشد.
بنابراین معلمان، زمانی در این کار مهم موفق خواهند شد که خود از نزدیک با مفهوم خلاقیت و روشهای پرورش آن در دانشآموزان آشنا شوند و خود، خلاق باشند؛ 3- موضوع خلاقیت، تنها به یادگیری جدیدتر دانش در مدرسه محدود نمیشود بلکه فراتر از آن به قلمرو تسلط بر دانش وارد میشود و به دانشآموزان چیزهایی را میآموزد که در آینده قادر به کاربست آن در زندگی، کار، شغل و تحصیل خود هستند."