خلاصه ماشینی:
"وی با اشاره بهایجاد توطئههای گوناگون و بحرانهای سیاسی از سوی استکبار جهانی و عوامل آنها علیه انقلاب اسلامی در خصوص ارزشهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: «در این ایام دو حادثهء مهم نشانگر ارزش و اثر انقلاب ماست:یکی خیزش گستردهء مردم برای حمایت از جبهههای جنگ و نیز حضور عاشقانهء رزمندگان در میادین نبرد و دیگر گسترش و بسط ارزشهای انقلاب به دیگر مناطق که این خود بزرگترین انقلاب ما محسوب میشود» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس ضمن اشاره به نقش تاریخساز انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان ساخت: «اگر ما امروز در اینجا سمیناری تشکیل میدهیم تا در مورد معنا و مفهوم و شیوهء حفظ ارزشها و آثار جنگ تحمیلی سخن بگوییم نبایستی از یاد ببریم که ارزش انقلاب و جنگ ما،باید تولد نیروهای الهی و اسلامی برای ایجاد نظام تمدن جدیدی در تاریخ باشد».
او بیهراس به سیل حوادث هجوم میبرد و با التزامی چشمگیر به ارائهء تصاویر درخشان، خطر میکند اما در تصویر فرار دو کودک در بمباران بستان،بیننده پیشتر از آنکه مفهوم هزیمت دو کودک را در هنگامهء یک جنگ در یابد،نگاه بهت زدههء سوژه به دوربین،خط ارتباطش را مخدوش میکند و دیگر اینکه این عکس الزاما باید با یک زیرنویس که بیانگر زمان و مکان وقوع عکس است به بیننده ارائه شود و همین شاید نکتهای است که برای خود او نیز شنیدنی و سازنده باشد،اما در عکس قطار مسافربری هندوستان،بیننده در کنار تصویری قرار میگیرد که شماره و نردهای فلزی جامعهء محروم هند را در محبسی نمادین نشان میدهد و انگشتهای مردی با کنایتی گزنده که به سوی او دراز شده است، اما فرنود در عکس رژهء مسلحانه،به ترکیب مفاهیم جنگ،ایثار،شهامت،شجاعت،توامأ در یک تصویر دست مییابد و از سویی دیگر، فصلی از تاریخ معاصر را با زبان یک تصویر مینویسد،هر چند تکرار کاربرد آن در نمایشگاههای مختلف اندکی از جذابیت آن کاسته باشد."