چکیده:
کتاب روابط عمومی 2 درباره تحولات صورت گرفته در تولید و به کارگیری فناور یهای ارتباطات و اطلاعات در جامعه و تاثیرات آن بر حرفه روابط عمومی، در عصری است که، به ادعای نویسنده، گسترش و نفوذ شگفتانگیز رسانه های الکترونیکی، آن را از دور ههای پیشین متمایز کرده است. این کتاب با تاکید بی شازاندازه بر تحولات در عرصه فناور یهای ارتباطی و اطلاعاتی، مدیران و کارشناسان را به تجدیدنظر در عادات و رفتارهای روزمر هشان فرام یخواند. نویسنده در مقام مفسر شیفته این فناور یها، بدون ارائه دلایل و شواهد مجا بکننده، از هی چگونه بزرگنمایی در ستایش و شرح تاثیرات این فناور یها بر زندگی اجتماعی و به تبع دریغ نم یورزد. در این کتاب از نق شهای رسانه اجتماعی دیجیتال « روابط عمومی » آن، حوزه در رواب طعمومی سخن به میان م یآید و نویسنده بر این باور است که تاثیر وب و مولتی مدیا « ارتباطات بازاریابی » و « رواب طعمومی » بر رواب طعمومی باعث شده است که ما ناچار به بازتعریف باشیم و مشتریان و بازخورد مستقیم آ نها را، به ویژه در شبکه های اجتماعی، در تحلیل خود از این حرفه منظور کنیم. نویسنده هدف این کتاب را درک رواب طعمومی جدید برای احیای آن م یداند. او نتیجه سا لها تجربه و اشتیاق خود به نقش و تاثیر رسان ههای اجتماعی، شبک ههای 2 را بر رواب طعمومی به تصویر کشیده و در پایان چنین نتیجه گرفته / اجتماعی و اینترنت 0 است که رواب طعموم یها باید بیشترین تلاش خود را بر تدوین برنام ههایی متمرکز کنند که استفاده از شبک ههای اجتماعی را در کانون توجه همگان قرار م یدهد.
خلاصه ماشینی:
بنابرایـن «موضـوع مخاطـب » در سـامانه های تولیـد کتـاب می توانـد، و بایـد، به صورتـی جدی مـورد بحث و تحلیـل و تفسـیر قـرار گیرد تا مشـخص شـود که آیـا فرآیندهای تولید کتـاب بر منطقی جـز کسـب درآمـد برای مؤسسـات انتشـاراتی اسـتوار اسـت ؟ مخاطـب ایـن کتـاب ، مدیـران و مسـئولان سـازمان ها، مؤسسـات و شـرکت ها و در وهلـۀ بعـد، کارشناسـان و کارورزان روابط عمومـی ایـالات متحـده و کشـورهایی بـا نظام اقتصـادی بـازار و مبتنـی بـر رقابـت هسـتند؛ افـرادی کـه روابط عمومی را به عنـوان یک حرفـه پذیرفته انـد و زمینه هـای پیاده سـازی آن را بـرای اقدامـات پیچیـده ای فراهـم کرده انـد کـه درنهایـت به برقراری ، تحکیم و اسـتمرار مناسـبات سـازنده میان شـرکت و سال دومب،هاشم٤ار٩ه١٥٣ مشـتریان و ذی نفعـان آن می انجامـد.
درحالی کـه «مخاطب شناسـی »، «تحلیـل ابـزار»، «تحلیـل پیـام »، «تحلیـل اثـر» و «تحلیـل فرسـتنده » امـوری اساسـی در روابط عمومـی بـه شـمار می آینـد و از همـان ابتـدا از سـوی نظریه پـردازان بـر آن هـا تأکید شـده اسـت ، تأکیدهای این کتـاب در روند برقـراری روابـط و مناسـبات تعاملـی و شبکه سـازی اجتماعـی و شنیدن شـدن پیام هـای شـرکت ها و روابط عمومی هـا، نـکات چندانـی بـه مباحثـی کـه صدسـال پیـش ادوارد برنایـز١ و آیـوی لـی ٢ مطـرح کـرده بودنـد، نمی افزاید.