خلاصه ماشینی:
"برای جمع آوری داده ها از نمونه های تحقیق از پرسشنامه استفاده شده اسـت بـا توجـه بـه اینکـه پرسشنامه استانداردی در این زمینه وجود نداشـت ، از ایـن رو بـر اسـاس مطالعـات صـورت گرفتـه پرسشنامه ای تهیه گردید که دارای دو بخش اصلی است : ١- ویژگی های فردی به عنوان متغیرهای زمینه ای ٢- مؤلفه های هشت گانه شامل : مولفه های سازمانی، خلاقیت ، مـدیریت مشـارکت پـذیر، نیـروی انسانی، جذب و نگهداری، آموزش ، فرهنگ و مؤلفه فنی.
افـزون بـر آن بـه واسطه این تمرکز، توان برنامه ریزی و رهبری فرایند یادگیری کـه از مهـارت هـای اصـلی در کـاربرد فن آوری در آموزش به شمار می رود، در افراد رشد نیافته است ، علاوه بر تمرکز، دولتی بودن بیبشـتر فعالیت های تهیه و تولید مواد و نرم افزارهای آموزشی مانع رشد و بالندگی بخـش خصوصـی در ایـن زمینه شده است ، حال آنکه شرط موفقیت برنامه کاربرد فن آوری اطلاعات در دانشگاه مشارکت فعال بخش خصوصی است .
بنابراین از نظر نمونه های تحقیق هشت دسته مولفه به نامهای ابعـاد سـازمانی خلاقیـت و نـوآوری آموزش و اطلاع رسانی مدیریت مشارکتی فرایند جذب و نگهداری نیروی انسانی فرهنـگ سـازمانی نیروی انسانی وفنی از مولفه های اصلی موثردر بکارگیری فناوری ارتباطات و ارطلاعـات 7kev9 در دانشگاه آزاد می باشد پیشنهادها: - از آنجا که اعضای هیات علمی دانشگاه ها امروزه به مدد kev در دیوارهای شیشه های فعالیـت می کنند و تمامی اقدامات آنان در معرض قضاوت قرار دارد، "آگاهی تکنولوژیکی جهانی "١ آنان آنان باید بالا برود و انتظار می رود اعضای هیات علمی به مهارتهای استفاده از kev به عنـوان پیش نیاز فعالیتهای آموزشی خود نگاه کنند."