چکیده:
مدرسة هوشمند، مدرسهای است که کنترل و مدیریت آن، با استفاده از فنّاوری رایانهای و شبکهای انجام میگیرد و محتوای بیشتر دروس آن الکترونیکی و سیستم ارزشیابی و نظارت آن هوشمند است. نقش حیاتی فنّاوری الکترونیکی در آموزشوپرورش یادگیری الکترونیکی است که زاییدة چرخة تحولات سریع و رو به گسترش فنّاوریهای نو به مفهوم واقعی آن است، بهطوری که هدف از آموزشوپرورش ارتقای یادگیری است. آثار محتوای الکترونیکی بر تسریع فرایند یادگیری در برنامة درسی کاملا ملموس است. بنابراین برنامة درسی باید بهگونهای سازماندهی شود که دانشآموزان را برای زندگی در جامعة به سرعت در حال پیشرفت و تغییر آماده کند. معلم با توجه به هدفهای آموزشی، محتوای تدریس، نیازها و علایق دانشآموزان، امکانات موجود (زمان، فضا، وسایل و...)، تراکم دانشآموزی و... باید مناسبترین شیوه را برای یک تدریس مطلوب انتخاب کند. در کشور ما که با تقلیل ساعات درسی، مشکلات مالی و... امکان مشاهدة مستقیم در امر تدریس زمینشناسی وجود ندارد یا بسیار محدود است، استفاده از فنّاوری جدید به معلمان محترم زمینشناسی این امکان را میدهد تا در سریعترین زمان فنّاوری روز دنیا را به مدرسة خود ببرند و دانشآموزان را با دنیای جدید آموزش آشنا کنند. در اینجا با استفاده از این نرمافزار به بررسی چین و انواع آن، با استفاده از فیلم، انیمیشن، تصاویر و کتاب درسی میپردازیم.
خلاصه ماشینی:
"این نرمافزار تنها برگزیدة بخش ابزار محتوا در آخرین جشنوارة رسانههای دیجیتال و دارای لوح تقدیر از ششمین جشنوارة رسانههای دیجیتال است که به معلمان و مدیران مدارس این امکان را میدهد تا محتوای مورد نیاز خود را در سریعترین زمان و بدون نیاز به اینترنت و هرگونه دانش فنی در قالبهای الکترونیکی تولید کنند.
امکان نصب تمام صفحات کتابهای درسی سه دورة تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه روی این سیستم برای بهرهبرداری معلمان گرامی در تدریس و تولید محتوا وجود دارد.
۵. نمایش فیلمهای آموزشی با تمامی فرمتهای استاندارد ویدئویی با قابلیت جابهجایی، تمام صفحه شدن و کنترل زمان در محیط برنامه و در فایل خروجی، در آن امکانپذیر است.
مرحلة چهارم این گزینه منویی را در اختیار شما قرار میدهد که با استفاده از آن، میتوانید طرح درس الکترونیک، تمرینهای تعاملی و بازیهای آموزشی تولید کنید."