Skip to main content
فهرست مقالات

مقایسه فلسفه آموزش و پرورش اسلامی با فلسفه آموزش و پرورش مدرن

نویسنده: ؛

مترجم: ؛

کلیدواژه ها : آموزش و پرورش ،اسلام ،مدرنیسم ،فلسفه آموزش و پرورش

کلید واژه های ماشینی : پرورش اسلامی ،فلسفه‌های مدرن آموزش ،جامعه سنتی ،فلسفه اسلامی ،هدفهای تربیتی ،فرهنگهای سنتی ،دیدگاه‌های انتقادی نسبت ،دیدگاه‌های تربیتی ،مدرن آموزش ،تعلیم و تربیت ،گرایشهای اسلامی ،دیدگاه‌های مدرن ،اندیشه مدرن ،عمل تربیتی ،دیدگاه اسلامی ،دنیای مدرن ،تمدن سنتی ،اسلامی آموزش ،وجود انسانی ،وجود هر ،فلسفه آموزش و پرورش ،آموزش و پرورش ،آموزش و پرورش اسلامی ،آموزش و پرورش مدرن ،مدرن ،فلسفه آموزش ،پرورش مدرن ،فلسفه‌های مدرن ،تربیتی ،دیدگاه اسلام

این مقاله به عنوان یکی از آثار کلاسیک در فلسفه آموزش و پرورش تطبیقی به مقایسه دیدگاه اسلام با مدرنیسم می‌پردازد. نویسنده از یک سو می‌کوشد تا با واقع‌نگری اما ژرف‌اندیشی، آموزه‌های اصلی مدرنیسم درباره آموزش را بررسی و با نگاه انتقادی معرفی کند و از سوی دیگر با مراجعات مکرر به متن قرآن، فلسفه تربیت اسلام را مطرح، و امکان مقایسه را برای خواننده فراهم نماید. باتوجه به گسترش دیدگاه‌های انتقادی نسبت به مبانی عملکردها و دستاوردهای آموزش و پرورش مدرن که در سالهای آغازین سده بیست و یک شدت یافت به نظر می‌رسد نویسنده توانسته است با استفادة بجا از متون اسلامی به نوعی پیش‌بینی درست نسبت به چیزی بپردازد که آموزش و پرورش مدرن از خود برجای می‌گذارد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.