Skip to main content
فهرست مقالات

اهمیت برون سپاری در استراتژی های مدیریت

نویسنده: ؛ ؛

آذر و دی 1384 - شماره 103 و 104 (3 صفحه - از 5 تا 7)

کلید واژه های ماشینی : برون‌سپاری ،بنگاه‌های اقتصادی ،ایمنی صنعتی ،رقابتی ،بازارهای رقابتی ،برون‌سپاری در بازار ،مخارج ایمنی صنعتی ،استراتژیک ،استراتژیک خصوصیات برون‌سپاری ،برون‌سپاری و عوامل اصلی ،مخارج ایمنی ،تأمین‌کننده خارجی ،ابزار رقابتی ،طریق منابع خارجی ،اصلی موفقیت ،سرویس و خدمات ،محیط کار ،طریق ارتباط ،کاهش دادن ،دادن ،طریق منابع ،اصلی

برون‌سپاری( OUTSOURCING )یک استراتژی بسیار موفق و بسرعت در حال گسترش در مدیریت بنگاه‌های اقتصادی است.هدف این مقاله تحلیل‌ کردن آینده و چشم‌انداز توسعه این استراتژی در بازار است.در این مقاله‌ تلاش گردیده که برون‌سپاری را به عنوان یک ابزار رقابتی قدرتمند و راهی‌ برای موفقیت بنگاه‌های اقتصادی در بازارهای رقابتی معرفی نماییم،که توان‌ مقابله شرکت‌ها را با فشارهای ناشی از رقابت افزایش داده و پیشرفت روند جهانی‌سازی را مهیا مینماید. برون‌سپاری به عنوان استراتژی‌ بنگاه‌های اقتصادی در مقابل جهانی شدن‌ و افزایش رقابت: برون‌سپاری در لغت به معنی دستیابی‌ به سود از طریق منابع خارجی می‌باشد.این‌ استراتژی هنگامی اتفاق می‌افتد که اجرای‌ هدف،وظایف و عملیات‌هایی که تا کنون از طریق منابع داخلی تأمین می‌شده است،از طریق ارتباط برقرار کردن با یک تأمین کننده‌ خارجی درون محدوده مورد نظر ما در درازمدت انجام پذیرد. 2003,Quelin, Duhamel برون‌ سپاری را عملیاتی می‌گویند که در آن یک‌ معامله که قبلا در داخل صورت می‌گرفت‌ بصورت یک قرارداد درازمدت به یک تهیه‌ کننده و فروشنده خارجی واگذار می‌شود. بر طبق این تعریف،آنها پنج عنصر استراتژیک خصوصیات برون‌سپاری را به‌ شرح ذیل اعلام می‌کنند: یک ارتباط نزدیک بین فرآیندهای‌ برون‌سپاری و عوامل اصلی موفقیت یک‌ بنگاه اقتصادی در صنعت. انتقال مالکیت کارکرد و وظایف یک‌ کسب و کار که قبلا در داخل انجام میشد. این مسأله بعضی مواقع شامل انتقال پرسنل، دارایی منقول(فیزیکی)به ارائه‌کننده‌ سرویس و خدمات می‌باشد. یک قرارداد جهانی،بلندمدت‌تر و انبوه‌تر از قراردادهای فرعی کلاسیک و مرسوم. یک تعهد بلندمدت بین مشتری و ارائه‌کننده خدمات. تعریف و تشریح قرارداد برای‌ سطوح مختلف سرویس‌دهی برای وظایف‌ هر کدام از شرکا. برون‌سپاری کمک می‌کند که بنگاه‌ تجاری روی مقاصد و اهداف استراتژیک‌ (فعالیت‌های محوری)خود متمرکز شود. در اثر به حداقل رساندن مخارج در فعالیت‌هایی که ضرورت دارند ولی با وظایف اصلی و هدف بناگه نامربوط هستند،هزینه‌های اولیه کاهش خواهد یافت(1998 Hamis.A,et al ).

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.