Skip to main content
فهرست مقالات

عناصر هشتگانه مدیریت کیفیت جامع

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 60 تا 63)

کلید واژه های ماشینی : مدیریت کیفیت جامع، کارکنان، عناصر هشتگانه مدیریت کیفیت، اخلاق، عناصر، اجرای مدیریت کیفیت جامع، تقدیر، صداقت، اعتماد، مدیریت کیفیت جامع موفق

خلاصه ماشینی:

"مدیریت کیفیت جامع عبارت است از توصیف فرهنگ، نگرش و سازمان مربوط به شرکتی که تلاش می‌کند تا با فراهم‌ کردن تولیدات و ارائه خدماتی،مشتریانی را به دست آورد که‌ نیازهای آنان را ارضا نماید. برای این که اجرای‌ مدیریت کیفیت جامع موفقیت‌آمیز باشد،سازمان باید روی‌ هشت عنصر کلیدی تمرکز داشته باشد. این هشت عنصر عبارتند از:1-اخلاق 2-صداقت 3-اعتماد 4-آموزش 5-کار گروهی 6-رهبری 7-تقدیر و تشویق 8-ارتباط این مقاله قصد دارد تا عناصر تشکیل‌دهنده مدیریت‌ کیفیت جامع را توصیف کند. الف)زیربنا(فونداسیون): مدیریت کیفیت جامع بر مبنای اخلاق،صداقت و اعتماد استوار است و در واقع بی‌آلایشی،مطلوبیت و بی‌ریایی را تقویت می‌کند و سر و کار داشتن با هر شخصی را مجاز می‌شمارد. سرپرست بایستی اطمینان‌ داشته باشد که راهبردها،فلسفه‌ها،ارزش‌ها و اهداف از طریق سازمان مربوطه به افراد منتقل می‌شوند تا از این طریق اتحاد، شفافیت و جهت فعالیت‌ها را فراهم سازد کیفیت جامع می‌باشد. نکته کلیدی این است که مدیریت‌ کیفیت جامع باید توسط مدیریت عالی سازمان معرفی و هدایت‌ شود. لازم است که تعهد و تلاش شخصی از طرف مدیریت‌ عالی در ایجاد و گسترش کیفی ارزش‌ها و اهداف روشن‌ صورت گیرد که این ارزش‌ها و اهداف باید با اهداف شرکت در ایجاد و گسترش مطلوب سیستم‌ها،روش‌ها و میزان‌ تلاش‌های معین برای رسیدن به آن اهداف هماهنگ باشد. وقتی کارکنان بینش و انتقاد سودمندی را ارائه می‌دهند، سرپرستان وظیفه دارند برای اصلاح شرایطی که به واسطه‌ اجرای مدیریت کیفیت جامع فراهم شده،به آن انتقادات بطور مؤثر و دقیق گوش دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.