خلاصه ماشینی:
"و شرکتهای تعاونی تحت پوشش و عضو نسبت به حدود و جایگاه اتحادیههای تعاونی که در قانون در 9 بند با موضوعات مختلف آمده است واقف نبوده و این امر علاوه بر نادیده گرفتن جایگاه بلند اتحادیههای تعاونی،کارکرد اتحادیههای تعاونی و قابلیتهای اجرایی آنرا نیز به مخاطره میاندازد.
اتحادیه تعاونیهای مصرف فرهنگیان ایران که در سالهای گذشته با ارایه خدمات مختلف به اعضا و تامین نیازهای فرهنگیان در ابعاد گسترده توانایی،ارایه خدمات زیربنایی و اساسی را در مقوله آموزش،اطلاعرسانی و پژوهش دارد و با توجه به اهمیت نقش آموزش و پژوهش در نهادینه کردن فرهنگ تعاون و شناخت عمیق از اصول و مباحث اقتصادی و اجتماعی تعاون لزوم برنامهریزی و سیاستگذاری از سوی اتحادیه در این جهت احساس میشود و با اولویت بخشیدن به این مسایل علاوه بر ارتقای کمی و کیفی تعاونیهای مصرف فرهنگیان می توان چشمانداز روشنی از اتحادیهها و تعاونیهای مصرف را در سراسر کشور ترسیم و بسترهای مناسبی برای تحقق اهداف و مقاصد اتحادیه که در قانون بخش تعاون تصریح و تاکید شده است فراهم نمود."