چکیده:
امروزه اهمیت روابط عمومی الکترونیک به منظور افزایش سرعت و دقت فعالیت های مختلف سازمان ها و ارتباط اجزای مختلف آن با یکدیگر و در نتیجه بالا بردن بهره وری آنها به روشنی مشخص است . با توجه به تغییرات روز افزون جامعه بشری و تغییر انتظارات ذی نفعان سازمان ها، به نظر می رسد ارائه یک نسخه مدل تعالی ارزشیابی عملکرد روابط عمومی برای تمامی سازمان های نمی تواند پاسخگو باشد و در این میان بهره گیری از یک مدل پویا، تا حد زیادی خلاءهای موجود را پر می نماید. در این تحقیق درصدد واکاوی و شناسایی مولفه های پیاده سازی روابط عمومی الکترونیک در شهرداری تهران و ارائه راهکارهای توسعه می باشیم . تحقیق حاضر از نظر هدف ، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، تحقیق از نوع کمی - توصیفی از نوع پیمایشی است . در این مطالعه ، جامعه آماری عبارت از کلیه مدیران و کارمندان روابط عمومی و بخش الکترونیک تهران می باشد. با توجه به بررسی های موجود تعداد جامعه آماری کارمندان روابط عمومی و ارشناسان حوزه های انفورماتیک و الکترونیک زیاد است . و تعداد مدیران شهرداری و روابط عمومی ٢٥٠ نفر در شهر تهران می باشد. روش نمونه گیری برای مدیران از فرمول کوکران مورد محاسبه که قرار گرفت . ولی برای تعداد زیاد کارمندان از روش مورگان استفاده شد. که با توجه به محاسبه تعداد ١٧٩ نفر از کارمندان و کارشناسان مرتبط برای توزیع پرسش نامه انتخاب شدند. در نهایت باتوجه به نتایج حاصله کلیه فرضیه های تحقیق تایید شده است و یافته حاکی از آن است که کلیه عوامل ساختاری ، زمینه ای و محتوایی بر عملکردروابط عمومی الکترونیک در شهرداری تهران موثر است .
خلاصه ماشینی:
با توجه به تغييرات روز افزون جامعه بشري و تغيير انتظارات ذي نفعان سازمان ها، به نظر مي رسد ارائه يک نسخه مدل تعالي ارزشيابي عملکرد روابط عمومي براي تمامي سازمان هاي نمي تواند پاسخگو باشد و در اين ميان بهره گيري از يک مدل پويا، تا حد زيادي خلاءهاي موجود را پر مي نمايد.
٠٥ مي باشند بنابراين H٠ها رد مي شود و H١ ها مورد تاييد قرار مي گيرد و از نظر جامعه آماري کارمندان و کارشناسان ، هر ٤ شاخص اهداف ، استراتژي ، فرهنگ و ارزش مشترک برعملکرد روابط عمومي الکترونيک در شهرداري تهران موثر مي باشد.
٠٥ مي باشند بنابراين H٠ ها رد مي شود و H١ ها مورد تاييد قرار مي گيرد و از نظر جامعه آماري مديران نيز، هر ٤ شاخص اهداف ، استراتژي ، فرهنگ و ارزش مشترک برعملکرد روابط عمومي الکترونيک در شهرداري تهران موثر مي باشد.
صفحه s١٧ از s٢١ 17 پيشنهادات انجام هزينه ي کلان جهت راه اندازي و توسعه ي فناوري اطلاع رساني در سازمان هاي دولتي کشور براي استقرار روابط عمومي الکترونيک .
In this study,statistical society consists all of managers and employees of public relations and electronic sections of Tehran.
Based on the available studies, the number of statistical society of public relation employees and informatics and electronics experts is too much.