چکیده:
زمینه: اختلال طیف اتیسم نوعی اختلال عصبی–تحولی است که به طورمعمول در سال های اولیه زندگی ظاهرشده و در طول زندگی ادامه می یابد. از ویژگی های اصلی آن مشکلات مداوم در برقراری تعاملات اجتماعی، ارتباطات کلامی و غیرکلامی ناهنجار و الگو های کلیشه ای رفتار و علاقه مندی هاست. یکی از روی آوردهای درمانی که در حال حاضر راجع به آن بحث می شود موسیقی درمانی و بازی درمانی است. موسیقی همراه با بازی یکی از مهارت های لازم برای برقراری ارتباط در کودکان با اختلال طیف اتیسم است که از زبان برای برقراری ارتباط استفاده نمی کنند، در نتیجه، تجربیات موسیقی و بازی و روابط میان آنها باعث رشد ارتباطات که یکی از مشکلات اصلی این کودکان است، می شود. در طی یکپارچه سازی موسیقی و بازی، بیماران از طریق ارتباط درمانی با متخصصی که در این دوره آموزش دیده به سوی هدف های از پیش تعیین شده درمانی خود حرکت می کنند. این هدف ها می تواند شامل ارتقای حرکتی، تحول اجتماعی و بین فردی،کاهش رفتارهای کلیشه ای و دستیابی به خودآگاهی باشد ولی به آنها محدود نمی شود.
نتیجه گیری: در این مقاله ضمن بیان اهمیت آموزش موسیقی و بازی، به تفصیل تاثیر آموزش مهارت های موسیقی و بازی در کودکان طیف اتیسم به صورت ترکیبی موردبحث قرار گرفته و در پایان نتیجه گیری های لازم صورت گرفته است.
Background: Autism is a neurodevelopment disorder that usually appears in early years and its main characteristics are repeated problems in social interaction، abnormal verbal and nonverbal communication، and stereotyped patterns of behavior and interests. Two of the therapies that are currently being discussed are music therapy and play therapy. Music with play is one of the skills necessary for communication in children with autism who do not use language to communicate. As a result the experience of music and play and the interaction between them ends in improving communication which is one of the main problems in these children. Through the process of integrating music and plays، patients will move to reach some predetermined goals by the help of some specialists who are trained in such courses. These goals may include improving motor، social and interpersonal development، reduced stereotypical behaviors، achieving self-awareness، but they are not limited to these.
Conclusion: In this article، the importance of music education and play and the effect of training and playing music in children with autism is discussed. It is concluded that music therapy should be useful in conjunction with play therapy.