چکیده:
ﻣﻘﺎﻟﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﺎ ﻫﺪف ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺣﺪاﻗﻞ وﯾﺰﮔﯽ ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﻣﻌﻠﻢ ﺛﺎﺑﺖ در ﻧﻈﺎم دوری ﺑﺎﯾﺪ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ واﺳﺘﻔﺎده از روش ﻣﺮوری ﮐﺘﺎﺑﺨﺎﻧﻪ ای اﺟﺮا و اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از ﺟﻬﺖ دوره زﻣﺎﻧﯽ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ دارای ﻧﻮآوری اﺳﺖ. اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ از ﻧﻮع ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻟﺬا وﯾﮋﮔﯽ ﻫﺎی ﻣﻌﻠﻢ ﺛﺎﺑﺖ در ﻗﺎﻟﺐ ﺷﺶ ﺳﻮال ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ .ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺑﺮرﺳﯽ ﻫﺎ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ ﻫﺮ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﺗﻮان وﺻﻼﺣﯿﺖ ﻻزم را ﺑﺮای ﻗﺒﻮل اﯾﻦ اﻣﺮ ﺧﻄﯿﺮ ﻧﺪارد ﺑﻠﮑﻪ ﻣﻌﻠﻤﯽ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺳﻪ ﺳﺎل ﭘﯿﺎﭘﯽ داﻧﺶ آﻣﻮز را ﻫﻤﺮاﻫﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺧﻮردار از ﺗﻔﮑّﺮ ﺧﻼق و اﻧﺘﻘﺎدی، ﺑﺮﺧﻮردار از ﺗﻮان ﺑﺮﻗﺮاری ارﺗﺒﺎط ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺎ داﻧﺶ آﻣﻮزان، آﺷﻨﺎ ﺑﺎ ﻣﺒﺎﻧﯽ و روش ﻫﺎی ﺟﺪﯾﺪآﻣﻮزش و ﭘﺮورش ﺑﺎﺷﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﺘﻮاﻧﺪ راﺑﻄﻪ ﻋﺎﻃﻔﯽ ﻣﻄﻠﻮﺑﯽ ﺑﺎ وی ﺑﺮﻗﺮار ﺳﺎزد و ﺷﻨﺎﺧﺖ ﮐﺎﻣﻞ از او ﭘﯿﺪا ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﺘﻮاﻧﺪ در ﯾﺎدﮔﯿﺮی داﻧﺶ آﻣﻮز او را ﯾﺎری دﻫﺪ .ﻟﺬا ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاران ﺑﺎﯾﺪ ﻧﻬﺎﯾﺖ دﻗﺖ را در ﺟﺬب و اﺳﺘﻔﺎده از ﻣﻌﻠﻤﯿﻦ ﻣﺘﺨﺼﺺ در اﯾﻦ ﻧﻈﺎم ﺑﻪ ﮐﺎر ﺑﺮﻧﺪ ﭼﺮا ﮐﻪ در ﻏﯿﺮ اﯾﻦ ﺻﻮرت ﺳﻪ ﺳﺎل از ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ و ﺗﺎﺛﯿﺮﮔﺬارﺗﺮﯾﻦ روزﻫﺎی زﻧﺪﮔﯽ ﮐﻮدک از دﺳﺖ ﺧﻮاﻫﺪ رﻓﺖ.
خلاصه ماشینی:
تبیین حداقل ویژگی های معلم ثابت در نظام دوری (ثابت بودن معلم در دوره اول آموزش ابتدایی) محمد حسین اسدی قلعه نی1 ، سید ابوالقاسم سیدان2 ، الهام عامری3 ، کبری اسدی4 1 دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان ،دانشکده شهید رجایی تربت حیدریه،خراسان رضوی، ایران 2 مربی روانشناسی، دانشگاه های تربت حیدریه ،خراسان رضوی ، ایران 3 دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی ،دانشگاه فرهنگیان ، دانشکده شهید هاشمی نژاد مشهد ،خراسان رضوی ، ایران 4 دانشجوی کارشناسی ارشد ادبیات ،دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه ،خراسان رضوی ، ایران چکیده مقاله حاضر با هدف شناسایی حداقل ویزگی هایی که معلم ثابت در نظام دوری باید داشته باشد واستفاده از روش مروری کتابخانهای اجرا و این پژوهش از جهت دوره زمانی مورد بررسی دارای نوآوری است.
معلم چگونه می تواند نسبت به دانش آموزانش شناخت کافی پیدا کند و اگر این شناخت نباشد چه روی می دهد ؟ 2- ادبیات تحقیق در ارتباط با آموزش و پرورش تحقیقات و پژوهش های بسیاری انجام گرفته است به طور مثال همتی، گودرزی، حاجیانی(1394) در نتیجه ای که از پژوهش خود بدان دست یافته اند آورده اند که : آموزش دهندگان برنامههای آموزشی یکپارچه میخواهند، که از نظام سنتی آموزش و پرورش و از رشته گرایی برای شغل فراتر رفته و رویکردی وسیع تر و میان رشته ای در پیش گیرد.